Antoni Pera, reelegit secretari general de l’Agrupació

Defensa la necessitat d’un canvi de rumb en la política municipal, per deixar de banda el populisme i prestar més atenció a les necessitats reals d’Alaior

El dimarts 8 de febrer, el PSOE Alaior va celebrar la seva assemblea d’inici de mandat i renovació de càrrecs, on Antoni Perea va ser reelegit secretari general de l’agrupació per als següents quatre anys.

L’acte, que va tenir lloc a la Sala d’Activitats Ciutadanes del municipi, va comptar amb l’assistència de la secretària general del PSOE Menorca, Susana Mora, així com d’altres companys i companyes de l’executiva insular, com l’alcaldessa de Sant Lluís, Carol Marquès, o la consellera Noemí Gomila. També va destacar la presència de diversos companys de la coalició Junts per Lô.

En el seu discurs de balanç de mandat, Antoni Perea va posar en valor l’atenció que presten les administracions insular i autonòmica per possibilitar inversions al municipi i va criticar “el populisme del batle, per atribuir-se mèrits que no són propis”. “Mentre al Consell podem agrair el finançament per actuacions importants com les millores a Cala en Porter o el Casal de Joves, possibilitades pels Plans de Cooperació Local, l’Ajuntament és incapaç de posar sòl públic a disposició perquè el Govern Balear pugui construir, per exemple, la unitat sanitària o un centre de dia nou, en condicions”. I va afegir que “mentre diem que Alaior és la tercera potència mundial de Menorca (en al·lusió a les paraules del batle a Fitur), resulta que és incapaç d’aprovar, ni tan sols inicialment, el PGOU pel qual estan pendents moltes inversions privades i públiques”.

Pel que fa a les passades eleccions, va valorar com a “oportuna” l’experiència de concórrer amb la coalició de Junts per Lô i va agrair la feina que estan duent a terme els seus regidors i regidores, amb Maria Camps al capdavant. Va dir que l’opció, en aquell moment, li va semblar “molt bona” i va sentir “certa decepció” per no haver aconseguit el govern. Amb la perspectiva d’aquests anys de legislatura, “tot i la sintonia entre els membres de la coalició i la bona feina feta en conjunt”, valora que a la vista d’unes properes eleccions, “és convenient cercar noves fórmules i concórrer amb una candidatura pròpia amb la qual els electors es puguin veure representats amb les seves particularitats ideològiques”.

En aquest sentit, la secretària general del PSOE Menorca, Susana Mora, va reflexionar que “poques vegades les coalicions electorals sumen els mateixos vots que quan els partits d’esquerres es presenten separadament”, però va deixar clara, també, “la necessitat d’una col·laboració constant entre les diferents forces progressistes” i va reafirmar el seu “compromís per possibilitar els pactes que siguin oportuns per construir una alternativa d’esquerres per a Alaior”.

Pel que fa a l’anàlisi de la situació insular, Mora va explicar que la gestió de la crisi ha donat l’oportunitat per contraposar dos models diferents de fer política i de prioritats: “Per als governs del PSOE, primer ha estat la salut. I avantposar la salut ha permès un impuls a l’economia, que també s’ha reactivat gràcies a les ajudes públiques i a l’escut social”.

Source: Municipi Alaior