Amics i amigues,

Estem vivint moments d’incertesa a causa d’una pandèmia mundial que ha afectat a tots els àmbits a la nostra vida, i des del Consell Insular hem fet feina dia a dia des del compromís i rigorositat per fer front als seus efectes, per impulsar la nostra economia i estar al costat dels que més ho necessiten.

Així, el benestar i la salut de menorquins i menorquines, juntament amb la reactivació socioeconòmica de Menorca, ha estat, és i serà la màxima prioritat en les polítiques que impulsem, fruit del diàleg social, des de totes les administracions amb un objectiu comú: no deixar que ningú quedi enrere.

Mostra d’açò és el Pla Menorca COVID19 que, gràcies al treball coordinat entre administracions i a la reestructuració dels pressupostos, s’han dissenyat mesures per donar resposta a les urgències i primeres necessitats, dedicant més de 3,5 milions d’euros repartits en ajudes d’emergència social, d’emergència econòmica i d’impuls.

Aquest paradigma, però, no hagués estat possible sense l’esforç, perseverança i exemple que ha demostrat al llarg de tots aquests mesos la societat menorquina. Junts, som més forts!

Mesures econòmiques

Consell Insular de Menorca

Ajuntaments

• Increment de les partides d’emergència social
  • Reestructuracions dels pressupostos per fer front a les urgències i necessitats derivades de la crisi de la COVID19
  • Agilització de pagament de subvencions i serveis
  • Pla d’ajudes al sector cultural
  • Pla de comerços locals
  • Ajudes per a PIMES i autònoms
  • Flexibilització de pagaments i tributs
  • Ajuts a famílies
  • Suspensió del pagament d’activitats municipals i ocupacions de la via pública i modificació del calendari del contribuent.
  • Suspensió temporal d’autoritzacions i concessions d’activitats.
  • Modificació del calendari de recaptació de taxes i impostos.
  • Augment de l’atenció social, especialment als col·lectius amb més risc i vulnerables.

Enllaços d’interès

El Consell ha habilitat una web on es recullen les darreres notícies i actuacions relacionades amb la pandèmia:

Els diferents ajuntaments han habilitat espais web on es fan recomanacions i es recullen totes les mesures preses a nivell municipal:

Altres recursos d’interès:

En l’ambit del partit, podeu seguir la informació a:

Documents relacionats

Pla de desconfinament

El Govern d’Espanya ha preparat un Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, integrat per 4 fases basades en indicadors sanitaris, l’àmbit d’aplicació de les quals serà, en el cas de les Illes Balears, cada una de illes que conformen l’arxipèlag.

Des del 21 de juny, Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera ja es troben en l’anomenada “Nova Normalitat“.

Reactivació econòmica i laboral

El Govern de les Illes Balears va aprovar un Decret Llei per impulsar l’economia, agilitzar l’administració i fomentar les inversions. Un primer paquet de mesures excepcionals i temporals per reactivar l’economia a l’arxipèlag i que recull les aportacions dels consells insulars, els ajuntaments, els partits polítics i les principals patronals i sindicats.

Consulta les novetats destacades a les nostres xarxes socials

No t’oblidis de seguir-nos per rebre les últimes notícies directament als teus murs. Gràcies per ajudar-nos a difondre.

Banner-web-covid19