El PSOE denuncia que Salut no està citant les dones d’Eivissa i Formentera per al programa de cribatge de càncer de cèrvix, un nou cas de la “incapacitat” de la gerència de Can Misses

La diputada del PSOE Irantzu Fernández ha denunciat avui en el Ple del Parlament balear que Salut no està citant les dones d’Eivissa i Formentera per al programa de cribatge de càncer de cèrvix, que sí que s’ha començat a fer a Mallorca i Menorca. L’objectiu principal d’aquestes proves és prevenir el desenvolupament del càncer o detectar-lo en fases molt inicials, quan és més fàcil de tractar i té un pronòstic millor.

No obstant això, “mentre a la resta d’àrees comença el programa de cribatge de càncer de cèrvix, a Eivissa, amb les PCR als centres de Salut, ningú dona l’ordre de recaptació”, ha denunciat Irantzu Fernández. “Ens pot explicar per què s’ha donat l’ordre de retornar les PCR una vegada ja eren als centres. Per què no ha començat la cridada a les dones? La incapacitat del seu equip ens tornarà a convertir, una setmana més, en ciutadanes de segona”, ha demanat la diputada socialista a la consellera balear de Salut, Manuela García, en unes preguntes que s’han quedat sense resposta.

Aquest cas se suma al conegut avui sobre la plantilla dels oncòlegs, que s’ha quedat amb la meitat dels que hauria de tenir: “El gerent només hi és per les fotos, no per les solucions. Es fa fotos quan arriba un especialista, però mai quan se’n van. 3 oncòlegs dels 6 promesos a Eivissa”, ha recordat Irantzu Fernández.

La diputada ha fet repàs de la situació crítica que viu l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera, amb un gerent, Enrique Garcerán, que no dimiteix i que la consellera del PP manté en el càrrec: “Aquesta setmana, 22 caps de servei han signat una carta qüestionant el seu Gerent. La coneix, li han enviat a vostè i a la presidenta. Ha fet res? ¿Cessaran a Garcerán perquè, com demanen Oncologia, radiologia, neurologia i 19 serveis més?”, ha preguntat la diputada.

“Un director de gestió que dimiteix reconeixent un frau i és tornat a contractar per vostè com a premi. Un heliport que deixa de funcionar durant 15 nits perquè no són capaços d’arreglar un llum. Metges del 061 cridant i cridant al gerent demanant una solució i no trobant resposta”, ha exposat la diputada.

Una situació cada dia més crítica que és responsabilitat, no només de Garcerán, sinó de la consellera de la Salut, que és qui el manté en el càrrec a pesar de tot el que està passant a Can Misses, com ha denunciat Irantzu Fernández avui en el Ple del Parlament.

Comments are closed