El Ple del Consell aprova la proposta del PSOE per reforçar la persecució de les festes il·legals, però el PP es nega a prohibir noves discoteques a l’illa El Ple del Consell Insular d’Eivissa ha aprovat parcialment la moció presentada pel PSOE per defensar un model turístic respectuós amb el descans veïnal i l’erradicació de les festes il·legals. Dels sis punts que contenia la iniciativa, el Ple ha aprovat els punts 1 i 5, mentre que la majoria del Partit Popular ha rebutjat els quatre restants, entre els quals figurava la mesura central de la moció: la prohibició de nous establiments d’oci de gran format a tot el territori insular. La portaveu del PSOE, Elena López Bonet, que ha defensat la moció en el plenari, ha reclamat a Vicent Marí contundència en tots els fronts: “El que li estam demanant d’una manera completament constructiva és que parin aquest model turístic-econòmic que se’ls ha anat de les mans, escoltin la ciutadania i assumeixin aquest control i aquest lideratge quant a la contundència”. Elena López Bonet ha reclamat “contundència amb les festes il·legals, amb els organitzadors, amb els proveïdors, però també contundència per no permetre ni un establiment d’oci, cap discoteca més a la nostra illa —i no passa res per dir-ho en veu alta—, i per controlar totes aquelles que ara mateix estan funcionant, perquè funcionin com toca i no afectin els nostres residents”. El punt 5 de la moció del PSOE, aprovat amb el suport del PP, insta l’equip de govern a reforçar els mecanismes d’inspecció i coordinació amb els ajuntaments per actuar davant les festes il·legals que es produeixen en habitatges, mansions i altres immobles sense les autoritzacions preceptives. El punt 1, també aprovat, recull el principi general de defensar un model territorial i turístic que no incrementi la capacitat d’oci de gran format. El vot favorable del PP a aquest punt resulta, però, contradictori amb el rebuig als punts 2, 3, 4 i 6, que eren precisament les que concretaven les mesures per fer-lo efectiu: la incorporació de criteris restrictius al PIAT i al PTI, el trasllat als ajuntaments de la necessitat d’actualitzar els seus planejaments urbanístics, la verificació del compliment de la normativa per part dels establiments existents i la promoció de canvis legislatius al Govern de les Illes Balears per sancionar organitzadors, propietaris i empreses proveïdores de les festes il·legals. Elena López Bonet ha posat en relleu aquestes contradiccions del govern de Vicent Marí, que d’una banda parla de contenció, i de l’altra es nega a posar en marxa totes les ferrementes necessàries per impedir la instal·lació de noves discoteques, sales de festa, sales de ball i beach clubs a la nostra illa. La moció socialista exposava que Eivissa no necessita incrementar l’oferta d’oci de gran format, sinó ordenar-la i aturar-ne el creixement, i garantir que els establiments existents operin dins del marc legal. Com ha dit Elena López Bonet al PP, “d’aquí uns anys, parlaran d’això, del que avui el Partit Socialista els hem dut en aquesta taula i han votat que no. D’aquí uns anys en voldran fer bandera”. Corrupció: “Ningú del PP o Vox ha demanat la dimissió de Vicent Marí” Durant el ple, el conseller Víctor Torres ha respost a les intervencions del PP i Vox sobre els casos de corrupció en la política i els ha retret la seua total falta d’autoritat moral per parlar-ne: “Mentre alguns venen aquí a donar lliçons de corrupció, convé recordar que el president d’aquest Consell Insular (Vicent Marí) haurà d’asseure’s al banc dels acusats després de que l’Audiència Provincial hagi acordat l’obertura d’un judici oral per presumptes delictes de prevaricació, tràfic d’influències i coaccions”. Jo no he sentit ningú del seu partit demanar la dimissió del president d’aquesta institució”, ha recordat Víctor Torres. “La corrupció és una xacra, però davant d’ella no tots actuam igual”, ha remarcat el conseller del PSOE.