‘Agustinet’ crearà 150 noves places de residència a Eivissa i assegurarà la inspecció i control de tots els centres

El candidat del PSOE a la presidència del Consell d’Eivissa, Josep Marí Ribas ‘Agustinet’, s’ha compromès avui a la creació de 150 noves places de residència i assegurar la funció d’inspecció i control d’aquests centres. ‘Agustinet’ ha presentat els compromisos del partit amb les persones majors i la seua visió per afrontar els reptes de l’envelliment en la societat actual. En l’acte també hi ha participat l’alcalde d’Eivissa i candidat a la reelecció, Rafa Ruiz, qui ha presentat les seues propostes per a la ciutat en relació amb les persones majors.

Com ha dit ‘Agustinet’, l’increment de l’esperança de vida, fruit del progrés de la nostra societat, ens planteja “el repte de l’envelliment”. El PSOE assumeix aquest compromís amb les persones majors, mitjançant “l’assignació de més recursos públics i la implementació d’actuacions concretes en diferents àmbits”.

‘Agustinet’ ha explicat que “treballarem de manera conjunta amb el Govern Balear per fer efectiva la competència d’atenció a les persones majors i sol·licitarem la transferència de la gestió de les residències d’Eivissa”. A més, “crearem 150 noves places en residències públiques per a l’atenció dels nostres majors i ampliarem el nombre de places disponibles als centres de dia per a persones majors”. També “impulsarem la creació de places residencials públiques als diferents municipis per complementar l’oferta actual” i “vetllarem perquè l’atenció que es brindi a les persones en totes les residències, tant de gestió pública com privada, compleixi els requisits de qualitat i atenció que es mereixen, seguint els estàndards establerts per la legislació”.

El candidat del PSOE ha criticat que el Partit Popular del Consell Insular, amb Vicent Marí, ha deixat de banda les polítiques per a les persones majors, incomplint el seu compromís de crear un Institut d’Afers Socials, evitant assumir la gestió de les residències i no realitzant adequadament les tasques d’inspecció i control, com s’ha vist amb la situació de la residència Colisée, un greu problema que serà una “prioritat” per al pròxim govern del Consell Insular a partir de maig.

El PSOE també assumeix, entre d’altres, els següents compromisos. En primer lloc, es garantirà per llei l’atenció presencial i l’acompanyament a totes les persones, especialment les de major edat, que hagin de fer gestions als serveis públics o a serveis essencials com els bancaris o de subministraments bàsics, amb l’objectiu de prevenir la bretxa digital.

En segon lloc, s’implementarà una nova prestació de vincles per lluitar contra la solitud no desitjada de les persones majors. Aquesta prestació té com a finalitat fomentar el contacte amb altres membres de la comunitat per compartir interessos, aficions i companyia.

Finalment, es llançarà una estratègia de formació de professionals per a l’economia de les cures, amb l’objectiu de garantir la dotació de personal i millorar les ràtios de cuidadors per usuari a les residències.

Josep Marí Ribas, ‘Agustinet’, ha reafirmat “el compromís del PSOE amb les persones majors” i ha destacat la importància d’abordar aquests reptes per “garantir una atenció de qualitat que necessiten i mereixen”, així com per “promoure la seua integració i benestar en la societat”.