Ajudes als autònoms de la ciutat d’Eivissa per valor d’1,2 milions d’euros

L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball del Govern de les Illes Balears, Iago Negueruela, i el president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, han signat aquesta setmana el conveni de col·laboració mitjançant el qual s’atorgarà 1’2 milions d’euros en ajudes dirigides al col·lectiu dels autònoms de la ciutat d’Eivissa afectats per la crisi de la COVID-19. El conveni de col·laboració estableix una partida econòmica d’un total de 1.145.021 euros dels quals el Govern Balear n’aporta 345.021 euros, l’Ajuntament d’Eivissa 400.000 euros i el Consell d’Eivissa 400.000 euros.

L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, ha destacat que ‘aquesta convocatòria d’ajudes és la més elevada de tota l’illa d’Eivissa dirigida al sector dels autònoms, fruit de la col·laboració entre les institucions, i sent conscients que precisament a la ciutat d’Eivissa tenim un gran nombre d’autònoms que treballen, creen llocs de feina i ara és el moment d’estar al seu costat fent un esforç econòmic per a reactivar el teixit comercial’.

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, ha dit que l’esforç de les institucions és important i que sumant recursos econòmics des de les diferents institucions així com les organitzacions sindicals i empresarials amb les que vam acordar posar en marxa aquestes línies de ajuda. Aquest treball conjunt ha de fer que mantinguem un esforç per la recuperació econòmica el més aviat possible’.

El sector dels autònoms ha estat un dels més afectats per la crisi derivada de la COVID-19 que viuen problemes clars de liquiditat a aquests tipus de negocis, havent de fer front a despeses mentre es trobaven tancats al públic. Atesa la importància quantitativa i qualitativa del col·lectiu autònom, que a la ciutat d’Eivissa i atesa la difícil situació de reobertura, les tres institucions posen en marxa la línia d’ajudes per a que aquest col·lectiu i protegir el teixit productiu de la ciutat.

L’objectiu d’aquest paquet de mesures és ajudar els autònoms i autònomes a reiniciar la seva activitat una vegada s’ha iniciat el procés de represa. Es poden presentar dos tipus de persones treballadores autònomes: aquelles que treballen tot l’any, però s’han vist afectades per la declaració de l’estat d’alarma i els coneguts com a treballadors autònoms de temporada que enguany no hagin pogut iniciar la seva activitat.

L’import de les ajudes oscil·la en funció de si tenen o no persones treballadores contractades a càrrec seu: en cas de no tenir, l’ajuda és de 2.000 euros; en cas de tenir una o dues, 2.500 euros; i en cas de tenir més de dos, 3.000 euros que és la quantitat màxima de l’ajuda que es pot rebre. A més, es tracta d’una ajuda compatible amb la prestació extraordinària per cessament d’activitat aprovada pel Govern central i amb haver fet un ERTO.

Les ajudes es començaran a tramitar a partir de la segona quinzena del mes de juliol i es realitzarà per via telemàtica.