Àlex Pitaluga acusa Vicent Marí de bloquejar intencionadament el traspàs de les residències a Eivissa

Pilar Costa exigeix explicacions al Govern per la legalització d’un accés a la mar d’una mansió des Cubells

El diputat del PSOE al Parlament i candidat a la presidència del Consell Insular d’Eivissa, Àlex Pitaluga, ha reclamat al Govern de les Illes Balears que faci efectiu el traspàs de la gestió de les residències públiques d’Eivissa al Consell Insular i que concreti quan es durà a terme, així com els recursos econòmics, humans i materials que l’acompanyaran. El diputat ha recordat que dimarts passat el Parlament va aprovar una proposta del Grup Socialista que reclamava fer efectiu el traspàs amb les garanties econòmiques i de personal necessàries, una iniciativa que va comptar amb el vot en contra del Partit Popular.

Durant la seua intervenció en el Ple d’avui del Parlament, Pitaluga ha recordat que fa temps que Vicent Marí anuncia aquest traspàs, fins i tot amb el compromís que es faria efectiu abans d’acabar la legislatura. “Què hem de creure: el que anuncien de cara a la galeria o el que voten aquí?”, ha preguntat Pitaluga.

“El senyor Vicent Marí ja duu dues legislatures presidint el Consell: quants nomenaments i quants protocols necessiten per assumir aquesta responsabilitat?”, ha demanat Pitaluga. Com ha dit, queda clar que “Vicent Marí veu la gestió de les residències com un problema que s’ha de llevar de damunt”.

El diputat del PSOE considera que “si Vicent Marí no vol gestionar les residències públiques, que ho digui a la ciutadania”. “Naltros sí que volem assumir aquesta responsabilitat, perquè cuidar la nostra gent és una de les primeres obligacions de presidir Eivissa”, ha dit el diputat i candidat socialista a la presidència del Consell Insular.

Àlex Pitaluga ha defensat que les residències públiques de Can Blai, Can Raspalls i Sa Serra necessiten una gestió més propera, que escolti les famílies, doni suport als i les professionals i respongui millor a les necessitats de les persones residents. Per això, ha reivindicat que el Consell d’Eivissa assumeixi aquesta responsabilitat amb els recursos necessaris per garantir una atenció digna i de qualitat.

Pitaluga ha relacionat aquesta negativa de Vicent Marí a assumir la gestió de les residències amb altres polèmiques sobre la gestió residencial, com va ser la crisi a la residència Colisée. A pesar que el Consell Insular té les competències d’inspecció i control, com ha recordat Pitaluga, només va actuar davant la insistència de les famílies.

Pilar Costa demana explicacions per la legalització d’un accés privat a la mar d’una mansió des Cubells

Per la seua banda, la diputada del PSOE Pilar Costa ha demanat en el Ple del Parlament explicacions al conseller de la Mar, Juan Manuel Lafuente, sobre la tramitació d’un expedient de legalització d’un accés a la mar al propietari d’una mansió des Cubells.

“Perquè la gent pugui arribar a la zona de domini públic marítim-terrestre ha de passar per dins la casa d’un senyor, dins el seu jardí, la seua piscina i les gandules. Això sí, sempre amb horari de matí”, ha explicat la diputada, que ha demanat explicacions al conseller.

La diputada ha recordat que, abans del canvi a la Direcció General de Costes, personal funcionari havia requerit que es rectificassin determinades deficiències de l’expedient. Ara hi ha un nou director de Costes “que fa de comissari polític per així poder condicionar determinats expedients”.

Pilar Costa ha demanat al conseller que expliqui si considera compatible amb la defensa del domini públic que l’accés de la ciutadania a la mar quedi condicionat al pas per una propietat privada. “Vostès diuen que defensen la gent d’aquí, està clar que no; que vostès responen als amos, que en aquest cas són els diners”.

Comments are closed