El Consell d’Eivissa permet la promoció de desenes d’anuncis d’allotjament turístic en caravanes. El conveni firmat el 2020 per Vicent Marí amb la principal plataforma és un rotund fracàs que no ha servit per acabar amb l’oferta il·legal.

La principal plataforma de lloguers turístics, Airbnb, ofereix per aquesta Setmana Santa desenes d’anuncis de caravanes que obertament es promocionen com a allotjament turístic, a pesar de l’estricta prohibició d’acampar a la nostra l’illa. Els anuncis ofereixen preus que van dels 68 euros per dia un cotxe 4×4, als 190 euros per dia d’un autobús ‘vintage’ habilitat per a fins a 5 persones.

Són desenes d’anuncis que ofereixen serveis d’allotjament turístic clarament il·legals i que es publiquen amb total impunitat en aquesta plataforma. Se’n riuen del Consell Insular i de la incapacitat de Vicent Marí d’actuar contra aquest fenomen, que no fa més que empitjorar els problemes de saturació turística i de degradació mediambiental que pateix la nostra illa, i que se suma al dels assentaments de caravanes de treballadors.

Aquests anuncis mostren, una vegada més, el fracàs rotund del conveni firmat el 2020 entre el Consell d’Eivissa i la plataforma Airbnb. En el seu moment, el Consell Insular de Vicent Marí va qualificar d’“històric” l’acord amb Airbnb i va afirmar que “marca un abans i un després a la lluita contra l’oferta turística il·legal a l’illa”.

Més de tres anys després, queda clar que el fracàs no pot ser més estrepitós i que aquell conveni no era més que una operació de propaganda del PP de Vicent Marí sense cap conseqüència efectiva en la lluita contra els lloguers turístics il·legals.

Trobam un anunci que diu: “Conecta con la naturaleza durmiendo bajo las estrellas y junto al mar. ¡Es la mejor manera de explorar Ibiza y descubrir sus tesoros secretos!” Un altre ofereix una caravana “versátil económica y de bajo consumo, 6 plazas. Sencilla y práctica van para disfrutar de una estancia agradable en la isla”.

També n’hi ha un altre que convida a “una parte de Ibiza que guarda la esencia Hippie de los años 70”, explicant que “aún hay lugares en los que puedes encontrarte solo y rodeado de naturaleza, olvídate de reservas de Hotel, y disfruta con esta Furgoneta del lujo contemplar las estrellas, el mar, el reflejo de la luna o los atardeceres, tendrás cada día una nueva vista cuando despiertes, y podrás descansar mientras sientes como golpea el mar sobre la costa”.

Es poden trobar caravanes de diferents dimensions i places, com una que diu “preparada para viajar y dormir hasta 6 personas”, o una altra que adverteix que és “recomendable para dos adultos en la cama de abajo y para dos niños o un adulto en la cama de arriba. No recomendable la cama de arriba para dos adultos por tener 1 metro de ancho y el acceso”.

Inclús alguns s’ofereixen a completar el servei amb la següent atenció: “Os dejaremos en la van unas sorpresas muy típicas ibicencas para haceros las vacaciones más dulces”.

El Consell Insular, a pesar d’haver anunciat un acord “històric” amb Airnbnb per a la retirada d’anuncis il·legals, en realitat s’ha demostrat incapaç d’evitar la presa de pèl de les desenes d’anuncis de caravanes com a allotjament turístic.

A més a més, el PSOE recorda l’incompliment de Vicent Marí del seu compromís, en el discurs d’investidura de 2019, de limitar l’entrada de caravanes a Eivissa. I a pesar de l’agreujament del problema i la necessitat de prendre mesures immediates, ens trobam ara amb la lamentable decisió del PP de vetar en el Parlament la tramitació de la proposta de Llei per regular l’entrada de vehicles, amb l’excusa que “duu el logo del PSOE”, com va dir Vicent sense embuts en el Ple del Consell Insular.