El parlament balear aprova per unanimitat una iniciativa del PSOE per garantir el futur de l’Escola de Turisme a Eivissa El Parlament de les Illes Balears ha aprovat avui per unanimitat una proposició no de llei dirigida a garantir el futur de l’Escola de Turisme a l’illa d’Eivissa, garantint la presencialitat de les classes i instant a adoptar, amb la màxima urgència possible, les mesures necessàries per assegurar una docència estable i de qualitat, entre d’altres mesures. En la seva intervenció, el diputat socialista Àlex Pitaluga ha criticat la posició del Consell d’Eivissa presidit per Vicent Marí, qualificant de “preocupant que presenti la integració dins la Universitat de les Illes Balears sense assumir cap autocrítica”. La proposició no de llei aprovada assenyala que hi ha hagut una manca de planificació i absència d’una estratègia acadèmica clara per garantir el futur de l’Escola de Turisme per part del govern insular. En aquest sentit, la preocupació per part de l’alumnat i del professorat ha estat una constant en els darrers temps, denunciant una manca d’informació clara i posant sobre la taula la pèrdua d’una implantació territorial efectiva i de capacitat d’impuls acadèmica a l’illa. Així, la iniciativa presentada pels socialistes, busca que es garanteixi la transparència, la informació clara i canals reals de participació de l’alumnat i del professorat davant qualsevol canvi acadèmic o institucional referent al futur de l’Escola de Turisme. També que s’elabori un pla acadèmic que concreti les necessitats de la institució, que es disposi d’una estructura acadèmica estable, definir un Patronat amb funcions efectives reals i que s’impulsi una estratègia de recerca vinculada al turisme sostenible, la innovació turística i la realitat econòmica i social d’Eivissa. “És una bona notícia per a l’alumnat, el professorat i per una illa que necessita formar aquí als professionals que han d’ajudar a transformar el seu principal sector econòmic”, assenyala Pitaluga després de la votació al Parlament. “Després d’anys de manca de gestió i planificació per part del Consell d’Eivissa, amb pèrdua d’alumnat, problemes de relleu del professorat doctor i advertiments acadèmics que nos es van encarar a temps, la UIB ha hagut d’assumir el grau de Turisme per assegurar la seva continuïtat”, explica el diputat socialista. Davant la situació actual, afegeix Pitaluga, “el que volem és garantir que aquest canvi es faci com toca: amb presencialitat, informació clara a l’alumnat, participació del professorat, un pla acadèmica sòlid, impuls a la recerca, un Patronat amb funcions reals i, per suposat, arrelament a l’illa”. Per a Pitaluga, “Eivissa necessita coneixement, talent local i capacitat per decidir el seu futur turístic. L’Escola de Turisme no pot acabar sent una simple extensió de la UIB gestionada des de fora de la nostra illa”.