El PSOE critica al PP per centrar-se en les seves lluites internes pel poder mentre desatenen la gestió del municipi de Sant Antoni i perjudiquen a la ciutadania

El grup municipal socialista de Sant Antoni denuncia la greu crisi política oberta a l’equip de govern i exigeix a Marcos Serra i Neus Mateu que deixin d’amagar-se darrera de terceres persones, donin explicacions i assumeixin les responsabilitats que els hi corresponen.
“L’espectacle que està oferint aquests dies el govern del Partit Popular de Sant Antoni seria sorprenent si no fos perquè les seves conseqüències les està pagant la ciutadania. El que va començar com un gravíssim episodi viscut durant l’eclipsi, quan Sant Antoni va arribar a quedar sense policia en un moment de gran concentració de persones al municipi, ha acabat destapant una cosa encara més preocupant: un equip de govern enfrontat amb sí mateix, sense una direcció política clara i més preocupat per les lluites internes que per governar”, ha assenyalat la regidora socialista Neus Marí Costa.
Des del Partit Socialista ja es va advertir abans del dia de l’eclipsi del risc de col·lapse i caos que podia provocar la celebració d’una macrofesta a s’Arenal coincidint amb l’esdeveniment astronòmic. Després de ser acusats d’alarmistes, el propi Serra ens va donar la raó quan va afirmar que, sabent a posteriori el que va passar, no tornaria a autoritzar aquesta festa.
La polèmica generada per la festa ha acabat traient també a la llum un conflicte de més d’un any entre l’equip de govern i la Policia Local, posant en evidència que els problemes dins de l’Ajuntament son molt més profunds del que el PP vol fer creure a l’opinió pública.
La mateixa policia ha carregat contra l’alcalde mentre que ha protegit amb les seves declaracions a la responsable de Seguretat Ciutadana i mà dret de Serra, Neus Mateu, qui manté un silenci que ja és inassumible per la seva part. Per aquest motiu, demanem a Mateu que expliqui públicament si recolza a Serra o comparteix les acusacions que realitza contra ell la Policia Local.
“Mateu no pot jugar a les dos coses. No pot figurar al nucli dur del govern municipal, exercir com a primera tinent d’alcalde i desaparèixer quan esclata una crisi precisament a l’àrea de la seva responsabilitat mentre altres s’encarreguen de defensar-le al mateix temps que carreguen contra l’alcalde. Existeix una lluita de poder dins el PP de Sant Antoni que els ciutadans desconeixen? Està Mateu enfrontada a Serra? Són preguntes que mereixen una resposta”, apunta Marí Costa.
Des del grup municipal socialista considerem que és molt cridaner que Mateu no hagi contestat a les nostres crítiques i a la petició de que assumeixi les seves responsabilitats, mentre terceres persones la defensen públicament. “No necessita portaveus. Té el càrrec, les competències i la responsabilitat suficient per sortir a donar la cara”, remarca Marí Costa.
Segons la regidora, “les i els socialistes volem que el PP de Sant Antoni expliqui amb claredat si les decisions a l’Ajuntament són compartides per l’equip de govern o si les seves dos figures principals estan enfrontades per qüestions de poder, perquè mentre ells es barallen el municipi paga les conseqüències i això és el que ens hauria de preocupar a tots.”
Des del PSOE exigim que Serra indiqui si manté o no la confiança política en la seva primera tinent d’alcalde i que Mateu trenqui el seu inexplicable silenci i digui clarament si recolza o no a l’alcalde del govern del que ella mateixa forma part.

Comments are closed