El PSOE critica la sumisión de Carmen Ferrer a Vicent Marí, la falta de vivienda y la nefasta gestión medioambiental. Balance “decepcionante” de los primeros 100 días de la segunda legislatura de la alcaldesa de Santa Eulària.

El grupo municipal Socialista de Santa Eulària des Riu considera que los primeros 100 días de la segunda legislatura de la alcaldesa, Carmen Ferrer, “no han podido ser más decepcionantes”. El portavoz del PSOE, Ramón Roca, ha criticado que el nuevo mandato empieza marcado por la sumisión de Carmen Ferrer a Vicent Marí, la falta de vivienda, con un urbanismo a la carta que no da solución a las necesidades de la ciudadanía, y la nefasta gestión medioambiental.

Tres aspectos en que la alcaldesa del Partido Popular “no ha hecho más que empeorar la situación que se arrastra de la pasada legislatura”. Una alcaldesa que “agacha la cabeza ante el presidente del Consell de Eivissa, Vicent Marí, y que no ha utilizado en ningún caso un tono reivindicativo para reclamar las mejoras que necesita nuestro municipio”.

En materia de Urbanismo y Vivienda, “continuamos viendo como el Partido Popular y Carmen Ferrer son incapaces de ofrecer soluciones al problema de vivienda que sufre nuestro municipio, que es actualmente el que tiene el precio por metro cuadrado más caro de toda España”. Otro tema que preocupa es la parálisis de la concejalía de Medio Ambiente desde que la gestiona Mónica Madrid: “El río está hecho una porquería y no funciona nada, ni siquiera saben mantener vivo el jardín vertical”, explica Ramón Roca.

El portavoz del PSOE ha detallado el siguiente balance de los primeros 100 días del segundo mandato de Carmen Ferrer:

La alcaldesa agacha la cabeza ante el Consell de Eivissa y Vicent Marí

“Carmen Ferrer dijo a su investidura el pasado 18 de junio que continuaría trabajando con parámetros como la lealtad, pero el balance de estos primeros 100 días de esta nueva legislatura, continúan con la carencia de lealtad a la ciudadanía de Santa Eulària, que continúa viendo como la alcaldesa no defiende los intereses de Santa Eulària como por ejemplo la construcción de una nueva estación de autobuses o la prometida y renderizada construcción de la rotonda de los cazadores que dé seguridad al tráfico en este punto y evite más muertes.”

“Otro tema capital para la ciudadanía de Santa Eulària y por la que Carmen Ferrer tiene una actitud de total servilismo ante Vicent Marí, es la relacionada con la situación del vertedero de Can Na Putxa, el mal olor provocado por la planta de maduración, el retraso en el cierre de esta planta y la construcción de una incineradora en este lugar, puntos los cuales han estado motivo de la creación de una plataforma vecinal para exigir al Consell de Eivissa que actúe de forma urgente para solucionar estos problemas y que la alcaldesa está teniendo un perfil muy bajo donde no está defendiendo los intereses de los ciudadanos de nuestro municipio afectados por este problema.”

Urbanismo y vivienda

“En urbanismo todo va a peor. La carencia de un Plan General de Ordenación Urbana impide a nuestro municipio tener una ordenación que permita saber qué Santa Eulària queremos de aquí a 20 años. Tenemos unas Normas Subsidiarias que se cambian continuamente, ya llevamos 18 modificaciones puntuales que no solucionan los problemas de los vecinos de Santa Eulària y que continúan permitiendo la construcción de los últimos espacios boscosos que quedan en nuestra costa, como son los de s’Argamassa y Cala Pada, por una carencia de voluntad de conservación del Partido Popular de estos últimos 44 años. Los temas urbanísticos ocupan buena parte de los puntos a tratar en los plenos municipales, suponiendo la parte de gestión puramente municipal un fracaso y una parálisis que no da solución a ninguno de los problemas de nuestro municipio.”

“En cuanto al asunto de la vivienda, hemos podido ver como un fondo buitre ha comprado 16 viviendas en la calle del Sol de Santa Eulària donde 16 familias serán desalojadas de sus viviendas para después especular con el alquiler de estas viviendas y multiplicar el precio que pagaban actualmente estos vecinos. Todo sin que el ayuntamiento haya hecho nada para dar ayuda a las personas afectadas, más que ofrecer la ayuda de Servicios Sociales, cuando la mayoría de vecinos y vecinas no son familias vulnerables administrativamente, sino que son personas que, muy probablemente tendrán que marchar de la isla por esta situación por la cual el ayuntamiento no ha hecho nada para defenderlos.”

“El desarrollo urbanístico de solares que ahora se utilizan como aparcamientos creará en los próximos meses una falta de plazas de estacionamiento brutal en el centro del pueblo. El último en cerrar será el de la Calle San Juan, donde ahora estacionan centenares de vehículos. Todo sin haber ofrecido aparcamiento en una zona próxima alternativamente.”

“En cuanto al problema de la vivienda, la alcaldesa anunció en su toma de posesión la cesión de un solar de 5.000 m² para la construcción de VPO, pero la alcaldesa no ha sido capaz ni de decir a este grupo municipal donde está situado este solar, a preguntas de este grupo municipal en el pleno de julio, y tampoco sabemos cuando está previsto que se inicien las obras para la construcción de las anunciadas viviendas. Un asunto, el del acceso a la vivienda, que afecta tanto personas trabajadoras, como empresarios que no pueden completar sus plantillas para dar un servicio adecuado a nuestros visitantes y clientes en general, que está impidiendo que se cubran todas las plazas de funcionarios de todas las áreas administrativas (sanidad, tráfico, fuerzas y cuerpos de seguridad del Estado, educación, hacienda…) provocando que tengamos un déficit que está empeorando estos servicios en nuestra isla y en nuestro municipio.”

Concejalía de Medio Ambiente

“Clama al cielo el estado de total parálisis de la concejalía encabezada por Mónica Madrid, que todo aquello que toca lo espanya. Empezamos la legislatura denunciando el deplorable estado del jardín vertical de Santa Eulària, exigimos explicaciones a Carmen Ferrer por la chapuza y lo dineral que está costando y el día de hoy todavía no hemos recibido respuesta, a pesar de que hace trece días dijeron que tendríem respondida la misma semana. El que demuestra una clara falta de transparencia.”

“Denunciamos también el elevado riesgo de incendios por culpa del ayuntamiento, que no ha hecho los trabajos de desbroce de las carreteras y caminos municipales en verano, esta protesta generó una reacción del ayuntamiento que hizo un desbroce a toda prisa, pero todavía no sabemos si ya está en marcha el servicio, a pesar de que podemos pensar que no, atendido el lamentable estado de los caminos y carreteras municipales.”

“Además, el servicio de recogida de residuos y limpieza viaria todavía no se ha adjudicado, suponiendo que nuestro municipio todavía no haya iniciado la recogida selectiva de materia orgánica. Y que otros servicios como la limpieza y mantenimiento de la desembocadura del río tenguin el aspecto lamentable de malos olores y brutor que hemos denunciado recientemente.”

Comments are closed

El PSOE critica la submissió de Carmen Ferrer a Vicent Marí, la falta d’habitatge i la nefasta gestió mediambiental. Balanç “decebedor” dels primers 100 dies de la segona legislatura de l’alcaldessa de Santa Eulària.

El grup municipal Socialista de Santa Eulària des Riu considera que els primers 100 dies de la segona legislatura de l’alcaldessa, Carmen Ferrer, “no han pogut ser més decebedors”. El portaveu del PSOE, Ramón Roca, ha criticat que el nou mandat comença marcat per la submissió de Carmen Ferrer a Vicent Marí, la falta d’habitatge, amb un urbanisme a la carta que no dóna solució a les necessitats de la ciutadania, i la nefasta gestió mediambiental.

Tres aspectes en què l’alcaldessa del Partit Popular “no ha fet més que empitjorar la situació que s’arrossega de la passada legislatura”. Una alcaldessa que “acota el cap davant el president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, i que no ha utilitzat en cap cas un to reivindicatiu per reclamar les millores que necessita el nostre municipi”.

En matèria d’Urbanisme i Habitatge, “continuam veient com el Partit Popular i Carmen Ferrer són incapaços d’oferir solucions al problema d’habitatge que pateix el nostre municipi, que és actualment el que té el preu per metre quadrat més car de tota Espanya”. Un altre tema que preocupa és la paràlisi de la regidoria de Medi Ambient des que la gestiona Mónica Madrid: “El riu està fet una porqueria i no funciona res, ni tan sols saben mantenir viu el jardí vertical”, explica Ramón Roca.

El portaveu del PSOE ha detallat el següent balanç dels primers 100 dies del segon mandat de Carmen Ferrer:

L’alcaldessa acota el cap davant el Consell d’Eivissa i Vicent Marí.

“Carmen Ferrer va dir a la seva investidura el passat 18 de juny que continuaria treballant amb paràmetres com la lleialtat, però el balanç d’aquests primers 100 dies d’aquesta nova legislatura, continuen amb la manca de lleialtat a la ciutadania de Santa Eulària, que continua veient com l’alcaldessa no defensa els interessos de Santa Eulària com ara la construcció d’una nova estació d’autobusos o la prometida i renderitzada construcció de la rotonda dels caçadors que doni seguretat al trànsit en aquest punt i eviti més morts.”

“Un altre tema cabdal per a la ciutadania de Santa Eulària i per la que Carmen Ferrer té una actitud de total servilisme davant Vicent Marí, és la relacionada amb la situació de l’abocador de Ca Na Putxa, la mala olor provocada per la planta de maduració, el retard en el tancament d’aquesta planta i la construcció d’una incineradora a aquest indret, punts els quals han estat motiu de la creació d’una plataforma vesinal per exigir al Consell d’Eivissa que actuï de forma urgent per solucionar aquests problemes i que l’alcaldessa està tenint un perfil molt baix a on no està defensant els interessos dels ciutadans del nostre municipi afectats per aquest problema.”

 

Urbanisme i habitatge

“En urbanisme tot va a pitjor. La manca d’un Pla General d’Ordenació Urbana impedeix el nostre municipi tenir una ordenació que permeti saber quina Santa Eulària volem d’aquí a 20 anys. Tenim unes Normes Subsidiàries que es canvien contínuament, ja portam 18 modificacions puntuals que no solucionen els problemes dels vesins de Santa Eulària i que continuen permetent la construcció dels darrers espais boscosos que queden a la nostra costa, com són els de s’Argamassa i Cala Pada, per una manca de voluntat de conservació del Partit Popular d’aquests darrers 44 anys. Els temes urbanístics ocupen bona part dels punts a tractar en els plens municipals, suposant la part de gestió purament municipal un fracàs i una paràlisi que no dona solució a cap dels problemes del nostre municipi.”

“Quant a l’assumpte de l’habitatge, hem pogut veure com un fons voltor ha comprat 16 habitatges al carrer del Sol de Santa Eulària a on 16 famílies seran desallotjades dels seus habitatges per a després especular amb el lloguer d’aquests habitatges i multiplicar el preu que pagaven actualment aquests vesins. Tot sense que l’ajuntament hagi fet res per donar ajuda a les persones afectades, més que oferir l’ajuda de Serveis Socials, quan la majoria de vesins i vesines no són famílies vulnerables administrativament, sinó que són persones que, molt probablement hauran de marxar de l’illa per aquesta situació per la qual l’ajuntament no ha fet res per defensar-los.”

“El desenvolupament urbanístic de solars que ara s’utilitzen com a aparcaments crearà en els pròxims mesos una falta de places d’estacionament brutal al centre del poble. El darrer a tancar serà el del Carrer Sant Joan, on ara estacionen centenars de vehicles. Tot sense haver oferit aparcament a una zona propera alternativament.”

“Quant al problema de l’habitatge, l’alcaldessa va anunciar a la seva presa de possessió la cessió d’un solar de 5.000 m² per a la construcció d’HPO, però l’alcaldessa no ha estat capaç ni de dir a aquest grup municipal a on està situat aquest solar, a preguntes d’aquest grup municipal en el ple de juliol, i tampoc sabem quan està previst que s’iniciïn les obres per a la construcció dels anunciats habitatges. Un assumpte, el de l’accés a l’habitatge, que afecta tant persones treballadores, com empresaris que no poden completar les seves plantilles per a donar un servei adient als nostres visitants i clients en general, que està impedint que es cobreixin totes les places de funcionaris de totes les àrees administratives (sanitat, trànsit, forces i cossos de seguretat de l’Estat, educació, hisenda…) provocant que tenguin un dèficit que està empitjorant aquests serveis a la nostra illa i al nostre municipi.”

 

Regidoria de Medi Ambient

“Clama al cel l’estat de total paràlisi de la regidoria encapçalada per Mónica Madrid, que tot allò que toca ho espanya. Vàrem començar la legislatura denunciant el deplorable estat del jardí vertical de Santa Eulària, vàrem exigir explicacions a Carmen Ferrer pel nyap i el dineral que està costant i el dia d’avui encara no hem rebut resposta, tot i que fa tretze dies varen dir que tendríem resposta la mateixa setmana. El que demostra una clara falta de transparència.”

“Vàrem denunciar també l’elevat risc d’incendis per culpa de l’ajuntament, que no ha fet les feines de desbrossament de les carreteres i camins municipals a l’estiu, aquesta protesta va generar una reacció de l’ajuntament que va fer un desbrossament a tot córrer, però encara no sabem si ja està en marxa el servei, tot i que podem pensar que no, atès el lamentable estat dels camins i carreteres municipals.”

“A més, el servei de recollida de residus i neteja viària encara no s’ha adjudicat, suposant que el nostre municipi encara no hagi iniciat la recollida selectiva de matèria orgànica. I que altres serveis com la neteja i manteniment de la desembocadura del riu tenguin l’aspecte lamentable de males olors i brutor que hem denunciat recentment.”

Comments are closed