El PSOE denuncia que Marcos Serra ha finançat amb 6.000 euros de l’Ajuntament de Sant Antoni a la plataforma ultradretana de Javier Negre

El PSOE denuncia que l’alcalde de Sant Antoni de Portmany, Marcos Serra, ha destinat 6.043,95 euros de l’ajuntament a la plataforma ultradretà de Javier Negre, anomenada EDATV. Es tracta d’un polèmic pseudomedi de comunicació ultra, denunciat en incomptables ocasions pels seus bulls, injúries i assetjaments, arribant fins i tot ser bloquejat a Internet per diverses xarxes socials com Youtube o Twitter.En concret, Marcos Serra ha contractat Javier Negre perquè faci “un reportatge branded content des de la World Travel Market de Londres de l’acte promocional del nou vídeo promocional turístic, “Sant Antoni, Un lloc per celebrar”.

El director d’EDATV, Javier Negre i un càmera faran un reportatge audiovisual de l’acte, on s’entrevistarà l’Alcalde de Sant Antoni de Portmany, Sr. Marcos Serra, així com altres persones proposades per l’Ajuntament, com poden ser hotelers, portaveus del sector turístic de Sant Antoni, etc. El reportatge s’emetrà a EDATV.COM i la seva aplicació mòbil, al canal de YouTube d’EDA, a Informa Radio i la seva aplicació mòbil on s’allotjarà també en versió podcast (només àudio) i comptarà amb versió escrita i vídeo en edatv. news”.Així ho reflecteix de manera textual la resolució del contracte menor de l’Ajuntament de Sant Antoni, realitzada amb data 6 de novembre i signada pel regidor Miguel Tur.Des del PSOE, el seu portaveu, Antonio Lorenzo, qualifica d'”escàndol” que l’Ajuntament de Sant Antoni “pagui el viatge a Londres a un ultradretà per entrevistar Marcos Serra als seus canals de propaganda ultra”.

El PSOE recorda que la Llei de Publicitat Institucional de les Illes Balears estableix que, per a la contractació de mitjans de comunicació, “només es tindran en compte els criteris objectius, d’abast territorial, de difusió de cada mitjà i de cost econòmic” fet que “incompleix clarament aquest contracte amb EDATV, ja que no recull cap justificació d’audiència”.Segons Lorenzo, “és una vergonya que hàgim de finançar amb els diners de tots els portmanyins i portmanyines a aquesta plataforma ultra, de manera totalment injustificada”. “L’únic objectiu de Marcos Serra és ajudar a finançar la plataforma ultra de Javier Negre i aparèixer als seus mitjans per fer-se propaganda a si mateix”.El portaveu del PSOE exigirà explicacions davant el Ple de Sant Antoni de Portmany perquè Marcos Serra “mostri les justificacions d’audiència i expliqui per què han contractat aquest polèmic mitjà ultra i no altres amb més audiència”.