El PSOE denuncia un nou retard de Vicent Marí en la posada en marxa del servei de transport públic. El ministre Óscar Puente mostra en el Ple del Congrés imatges del lamentable estat del servei d’autobús d’Eivissa.

El Grup PSOE del Consell Insular d’Eivissa denuncia un nou retard en la posada en marxa de les noves concessions de transport públic, a pesar que Vicent Marí es va comprometre que seria una realitat després de l’estiu. L’últim tràmit que figura a la plataforma de contractació referent al contracte del nou servei d’autobús és del 17 de gener. Després de tots aquestos mesos, ni s’ha fet oficial l’adjudicació definitiva ni se sap res de quan es firmarà el contracte. Una situació que el PSOE considera “molt preocupant, després d’anys d’anuncis, promeses reiterades i calendaris que mai no s’han complit”, segons ha manifestat el conseller socialista Víctor Torres.

Per al PSOE, “és inacceptable que el govern de Vicent Marí continuï sense oferir cap informació concreta ni data sobre l’inici d’aquest servei”. El conseller socialista recorda que Vicent Marí fa 6 anys que governa i que “ha promès diverses vegades l’entrada en servei, primer el 2022, després el 2023, i finalment el 2025, sense que el dia d’avui encara no tenguem cap notícia”.

El Grup PSOE reitera la denúncia de la nefasta gestió de Vicent Marí, que ha abocat l’illa a un servei d’autobús lamentable, amb concessions prorrogades que cada dia donen pitjor servei i sense donar resposta a les necessitats de la població resident i dels turistes que ens visiten.

“Un Vicent Marí que continua instal·lat en la paràlisi, la propaganda i l’engany, com quan va presentar sis autobusos “nous” que en realitat varen ser comprats de segona mà a l’Ajuntament de Madrid, que els havia retirat per contaminants”, ha recordat.

El retard reiterat en la posada en servei de les noves concessions d’autobús s’afegeix a la paràlisi d’altres compromisos en transport públic, com és el pla de millora de les 300 parades, la posada en marxa dels panells “intel·ligents” o la negativa del PP del Consell Insular a assegurar recursos pressupostaris suficients per mantenir la gratuïtat del servei, que des de mitjan 2022 subvenciona el Govern de l’Estat.

“Exigim al govern del Consell Insular transparència, responsabilitat i la posada en funcionament immediata del nou sistema de transport públic, que la ciutadania espera des de fa massa anys, així com el compliment de totes les inversions anunciades, però que no arriben mai”, ha dit Víctor Torres.

Óscar Puente exposa en el Congrés la desastrosa situació del transport d’Eivissa
Precisament, ahir a la tarda, en el Ple del Congrés dels Diputats, en una compareixença en resposta al diputat del Partit Popular José Vicente Marí Bosó, el ministre de Foment, Óscar Puente, va mostrar imatges del lamentable estat del transport públic a l’illa baix la gestió del PP.

“Fa poc van presentar vostès un autobús que deien que era nou. I va resultar ser un autobús que Madrid havia rebutjat per contaminant. I què va passar? Que es va cremar. Es va cremar a la via pública. Aquesta fotografia és d’aquell incident”, va dir Óscar Puente mostrant una fotografia d’aquest succés.

Seguidament, el ministre també va posar en evidència l’estat de les parades d’autobús de l’illa: “Les parades són molt importants. Al cap i a la fi, les parades d’autobús són com les nostres estacions de tren. Ens trobam al seu territori, a Eivissa, amb algunes imatges, com a mínim, un pèl rocambolesques. Aquí es mescla la tecnologia d’últim crit, amb aquest pal amb energia solar, amb mobles, butaques i sofàs que deixen els usuaris per poder-se asseure a esperar l’autobús. En fi, no és una imatge gaire edificant que diguem”, va dir el ministre mostrant una imatge del lamentable estat de la parada de bus de la rotonda de Caçadors, a la carretera d’Eivissa a Santa Eulària.

“Jo crec que tampoc estan vostès per presumir, perquè quan els toca gestionar, com els passa en tants de llocs, no és que ho facin de manera gaire brillant”, va concloure el ministre.

Comments are closed