El PSOE presenta al·legacions contra el pressupost del Consell Insular: “És un retrat de la manera de governar clientelar i sense transparència” d’un Vicent Marí que “continua amagat sense dimitir”.

El Grup PSOE del Consell Insular d’Eivissa ha registrat al·legacions contra el Pressupost per a l’exercici 2026, que “és la mostra més palpable de la forma de governar que Vicent Marí ha intentat instal·lar en aquest Consell Insular”, ha denunciat la portaveu socialista, Elena López Bonet.

En roda de premsa, López Bonet, acompanyada del conseller Víctor Torres, ha qualificat el Consell Insular de Vicent Marí com “clientelar, fosc, sense transparència” i, sobretot, “una institució que governa d’esquena als problemes de la ciutadania”.

“No són només irregularitats tècniques, és un retrat de la manera de governar del Partit Popular”, ha manifestat López Bonet, denunciant que “cada dia que passa amb Vicent Marí al capdavant del Consell Insular és un dia més de deteriorament de la confiança ciutadana”.

La primera al·legació fa referència a l’incompliment dels terminis legals, ja que el Pressupost havia d’estar aprovat el 31 de desembre de 2025 i, a data 13 de gener de 2026, continua prorrogat. “Això no és només un retard administratiu, és una mostra més de la mala gestió i la deixadesa del govern del PP”, ha denunciat López Bonet.

El PSOE també alerta d’una vulneració del principi d’equilibri pressupostari, amb un dèficit ocult de 7,38 milions d’euros en àrees com Menors, ITV i Carreteres. “En resum: aquest Pressupost està desequilibrat. No quadra. És un engany”, ha afirmat.

Una altra de les al·legacions denuncia ingressos inflats per valor de 8,4 milions d’euros, amb previsions d’IRPF no justificades i convenis amb el Govern balear sense acreditar. “S’han posat ingressos que no estan garantits. Això és fer un Pressupost fals i enganyar la ciutadania”, ha remarcat.

El document pressupostari també preveu un préstec de 17,37 milions d’euros que, segons l’informe d’Intervenció, es destina a despesa corrent, fet que és il·legal. “S’està utilitzant el préstec per tapar forats, no per invertir”, ha advertit la portaveu socialista, alertant del risc de paralització d’obres com Ses Nou Rodades, el Parc Motor o el pavelló de Sa Blanca Dona.

Altres al·legacions fan referència a la falta de transparència en productivitats i gratificacions, amb desviacions sistemàtiques entre el pressupostat i l’executat; a l’incompliment de la Llei de Capitalitat d’Eivissa; i a compromisos signats sense crèdit pressupostari per valor de 3,9 milions d’euros.

El PSOE també denuncia un abús de les subvencions nominatives, que ja representen el 43% del total, i l’ús opac de FECOEV, amb un increment del pressupost del 303% en sis anys. “FECOEV és una ferramenta per gastar evitant la transparència i els controls del Consell Insular”, ha assegurat López Bonet, qui ha posat un exemple: “Si el contracte de ‘La vida islados’ s’hagués fet per FECOEV i no pel Consell Insular, segurament no s’haurien detectat les irregularitats i ningú s’hauria enterat d’aquesta presumpta prevaricació per afavorir a una determinada empresa.

Finalment, el PSOE assenyala que s’han fet múltiples rectificacions pressupostàries sense informe definitiu d’Intervenció, fet que “invalida de ple dret el Pressupost General del Consell Insular”.

Davant totes aquestes irregularitats, el Grup Socialista ha sol·licitat que es declari la invalidesa del Pressupost, que subsidiàriament es corregeixin totes les deficiències abans de la seva aprovació definitiva, que es garanteixi el compliment estricte de la llei i que s’assumeixin responsabilitats polítiques per part de Vicent Marí i el seu conseller d’Hisenda, Salvador Losa.

“La ciutadania d’Eivissa es mereix un Consell Insular amb credibilitat, un govern honest i transparent. I això, ara mateix, no ho tenim”, ha denunciat la portaveu del PSOE.

“El balanç de Vicent Marí no podrà ser més nefast: una Eivissa amb més desigualtats, amb un model territorial i mediambiental en mans de l’especulació i amb un model turístic cada vegada més agressiu, enfocat a la festa i al luxe, que expulsa el turisme familiar i erosiona la qualitat de vida de la gent.”

Finalment, Elena López Bonet ha criticat el silenci de Vicent Marí després de la decisió judicial: “Ha passat una setmana. Set dies des que l’Audiència Provincial de Palma va ordenar la continuació del procediment judicial fins a la celebració del judici oral. Set dies en els quals Vicent Marí ha decidit amagar-se. Set dies sense donar la cara, sense explicacions i sense assumir cap responsabilitat”.

A més, ha advertit que Vicent Marí “deixarà una institució del Consell Insular desacreditada davant de la ciutadania”, i ha afirmat que “no hi pot haver pitjor descrèdit per una institució pública que tenir un president que haurà de seure en el banc dels acusats pels presumptes delictes de prevaricació i coaccions a la interventora general”.

Comments are closed