El PSOE qualifica de fracàs absolut la gestió de Vicent Marí contra els lloguers turístics il·legals: l’acord amb Airbnb és una presa de pèl, no han precintat cap pis turístic i continua sense contractar els quatre nous inspectors

El grup PSOE del Consell Insular d’Eivissa qualifica de fracàs absolut la gestió de Vicent Marí contra els lloguers turístics il·legals. L’acord firmat amb la plataforma Airbnb és una presa de pèl que no ha servit per a res, com s’ha demostrat aquest estiu, en què han tornat a proliferar en aquesta plataforma tota classe de lloguers il·legals, des de pisos residencials a caravanes o tendes de campanya, amb completa impunitat. L’acord que va firmar el govern de Vicent Marí amb Airbnb no comprometia la plataforma a complir amb la normativa turística, en particular l’article 105 g) de la Llei 8/2012, de Turisme de les Illes Balears. L’acord tampoc feia cap referència a l’obligació d’indicar en els seus anuncis el número de registre de l’activitat turística, que Airbnb i altres plataformes continuen incomplint, i, fins i tot, els eximia de la seua responsabilitat en el compliment de la Llei.

Al fracàs de la lluita contra els lloguers il·legals que es promocionen a través d’Internet s’hi suma el de la falsa promesa del conseller Mariano Juan de precintar pisos turístics. Segons va dir Mariano Juan en l’inici de la legislatura, amb les actuals lleis es podien precintar pisos. Concretament, en agost de 2019, Mariano Juan va dir en declaracions a la premsa: «No solo hay que sancionar; lo importante es decir: ¿Usted tiene un piso turístico? Se lo cierro». «Jurídicamente es posible hacer esto, estamos mirando cómo y resolviendo las dudas»Tres anys després, el Consell Insular no ha precintat ni un sol pis turístic, demostrant que Vicent Marí i els seus consellers governen de cara a la galeria i a colp de titular, amb falses promeses que queden en res. Ara, Mariano Juan posa com a excusa del seu flagrant incompliment que s’han de canviar les lleis, quan en agost de 2019 assegurava que, sense canviar cap normativa, els pisos turístics es podien precintar.

L’altre gran fracàs de Vicent Marí en la lluita contra el lloguer il·legal és la incapacitat de contractar els quatre nous inspectors de Turisme, traspassats pel Govern de les Illes Balears el passat mes de desembre. A pesar de la urgència i la necessitat de reforçar la inspecció turística, especialment enguany amb la recuperació del turisme, Vicent Marí, en tots aquestos mesos, no ha sabut ni aprovar la modificació de la Relació de Llocs de Treball del Consell Insular per incorporar les noves places. Per tant, les places encara no estan ni creades, el que significa que en aquesta temporada turística serà ja impossible que es puguin incorporar els nous inspectors.