Els grups municipals PSOE i Unides Podem de Santa Eulària reclamen un pla local d’ajudes per atendre l’emergència econòmica i social

Els grups municipals del PSOE i d’Unides Podem a Santa Eulària des Riu, davant la situació d’emergència econòmica i social actual fruit de la guerra a Ucraïna, proposen conjuntament la convocatòria d’una reunió de tots els grups municipals per a consensuar un pla local d’ajudes als sectors més afectats, que complementi les accions que es duran a terme en l’àmbit estatal i autonòmic.

Les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna estan truncant les perspectives de recuperació i de creació de llocs de treball després d’una pandèmia de la qual encara ens estàvem recuperant. Per això, cal preparar-se perquè la caiguda del consum, l’encariment del cost de la vida, l’alentiment o fins i tot fre de la inversió de les empreses incideixin negativament en la nostra economia.

En l’àmbit autonòmic, el Govern de les Illes Balears ha consensuat amb les principals institucions, agents socials, partits polítics i societat civil, dins l’anomenat Pacte per a la Reactivació i la Diversificació Econòmica i Social de les Illes Balears, un document detallat de 70 actuacions que es consideren fonamentals per pal·liar els efectes que el conflicte bèl·lic que pateix actualment Ucraïna, amb la invasió russa, pugui tenir en l’arxipèlag.

Al parer dels grups municipals del PSOE i d’Unides Podem, és imprescindible que també des de l’àmbit local es donin suport als sectors més vulnerables del nostre municipi, tal com ja es va fer amb l’emergència social fruit de la pandèmia de la COVID-19. Cal repetir experiències com les ajudes a autònoms i micropimes focalitzades en els sectors més afectats com taxistes, pescadors o transportistes i augmentar els recursos de Serveis Socials per adaptar-se al nou context d’inflació.