Francina Armengol: “Només tenim un rival: el virus. Combatem-lo units”.

En la compareixença d’aquesta setmana al Parlament de les Illes Balears, la presidenta de la Comunitat i secretària general del PSIB-PSOE, Francina Armengol, va afirmar que  ens trobam en “un moment que marcarà aquesta generació política i deixarà un record inesborrable en tota la nostra terra. La societat ens demana que fem la nostra feina i ens posem d’acord. Que treballem en equip i pactem per avançar cap a un futur d’il·lusions i esperances recuperades.”

Francina  Armengol va apostar  per impulsar un gran Pacte per Balears que reculli les veus de totes les institucions, partits, agents socials i empresarials, de cada sector i racó de les Illes.

“Hem d’estar a l’alçada i no podem fallar als nostres ciutadans. Sumem sense dilació. Actuem des de la determinació i aparcant la confrontació.”

La  presidenta va  insistir  que “només tenim un rival: el virus. Combatem-lo units i donem-li a aquesta societat les solucions que mereix.”

Reactivació econòmica

“La primera clau de la reactivació econòmica és garantir que quan arribi el moment de tornar a funcionar les nostres empreses i llocs de feina del sector serveis segueixin aquí”.

Segons Francina  Armengol, els ERTOs “són una diferència fonamental entre com es va afrontar la crisi passada i l’actual, entre els EROs del passat i els ERTOs d’ara”.

Un mecanisme que, gràcies a l’acord amb patronals i sindicats, a Balears ha permès protegir els llocs de feina 141.000 treballadors/es, garantir 1.000€ d’ingressos mensuals als treballadors afectats i ha evitat el tancament de milers d’empreses assegurant les bonificacions a la SS.

Ara “l’objectiu és prolongar els ERTOs durant els mesos que calgui mantenint els actuals avantatges, i que aquests siguin flexibles perquè les empreses puguin incorporar els treballadors de forma esglaonada, en funció de la seva recuperació d’activitat ingressos”.

(Actualització) Aquest mateix divendres s’ha anunciat l’acord del Govern d’Espanya per allargar els ERTO fins al 30 de juny. Aquí més informació.

Paral·lelament a tot això, la presidenta va destacar  les següents accions del Govern:

De forma complementària a l’Estat, facilitam liquiditat a empreses, autònoms i cooperatives a través d’ISBA. I ara, elevarem els 100M€ d’ISBA fins als 200M€ per assegurar que la liquiditat arriba a tothom.

Hem incrementat la protecció de les famílies i els més vulnerables. Ho hem fet ampliant la renda social, amb targetes menjador, protegint l’habitatge, ajudant a agricultors i ramaders.

Francina Armengol també va explicar que la majoria d’estats europeus tenen les fronteres tancades i no tenen data de reobertura. “El nostre turisme patirà un cop sense precedents i la nostra economia també. L’escenari és molt dur per a Balears i treballam per a evitar-lo.”

El mecanisme més efectiu per reactivar la nostra activitat és “garantir la màxima seguretat sanitària. Això és el que ens permetrà avançar en la desescalada. Això és el que permetrà que ens visitin una vegada s’eliminin les restriccions a la mobilitat als països europeus”.

La presidenta va concloure que “hem de ser capaços de restablir l’activitat abans que ningú perquè depenem del turisme més que ningú. L’Estat i la UE han de fixar controls sanitaris homogenis a ports i aeroports i, independentment d’això, al mateix temps, treballarem bilateralment amb països essencials pel nostre turisme, com Alemanya.