Francina Armengol: “Ho estam fent bé i hem de seguir”

La presidenta de Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, ha fet una crida a mantenir “el compromís col·lectiu” per “derrotar la pandèmia”. Armengol ha intervingut públicament aquest diumenge 5 d’abril després de la reunió per videoconferència del president, Pedro Sánchez, amb tots els presidents i presidentes autonòmics.

Les seues primeres paraules han set per manifestar el seu condol per les persones que han mort i de suport a la persones que lluiten contra la malaltia a casa o a l’hospital.

Armengol ha destacat “el suport de Balears a la pròrroga del confinament. Hi ha signes positius, però encara falta per derrotar a la pandèmia.”

“Haver tancat les Illes, el sacrifici dels ciutadans, l’esforç dels professionals… salva vides. El compromís col·lectiu, poc a poc, està donant resultats i fent que la situació millori.”

En la reunió amb Pedro Sánchez, la presidenta va demanar “ajudar a reiniciar la nostra economia”, amb “un Pla específic per a Balears, de protecció i recuperació del sector turístic”, que a les Illes Balears “s’allargin els ERTOS i les mesures de protecció de treballadors i empreses més enllà de l’estat d’alarma” i “facilitats de liquiditat ICO” per a autonòms i pimes, ja que “ara més que mai, els recursos públics han d’estar al servei dels ciutadans”.

Francina Armengol finalitzà la seua intervenció destacant que “des del primer dia vàrem tancar-nos més que la resta. Això ha permès preparar-nos i protegir-nos millor. No és el moment del desconfinament, és el moment de la responsabilitat. De perseverar tres setmanes més per tombar la corba. Ho estam fent bé i hem seguir. Ànims i coratge.”