Francina Armengol presenta el Pacte de Reactivació de Balears: “Per a una economia més sòlida i unes illes més justes i sostenibles”

La presidenta de les Illes Balears i secretària general del PSIB-PSOE, Francina Armengol, ha presentat i ha firmat el ????? ??? ? ?? ???????????́ ? ??????????????́ ?? ???????. Es tracta de 131 mesures i 618 milions d’euros a curt termini “per tornar-nos a aixecar aviat, amb força i millors”. En els pròxims anys,  la inversió pública arribarà a més 2.500 milions d’euros.

Segons la presidenta, és “un pla de present i de futur, per a una economia més sòlida i unes illes més justes i sostenibles”.

La presidenta ha agraït a agents econòmics i socials, consells insulars, municipis, partits, experts i entitats la col·laboració i totes les aportacions. “Gràcies per haver afrontat aquesta situació excepcional amb esperit constructiu i propositiu, posant sempre per damunt el benestar dels ciutadans”.

Francina Armengol ha afirmat que “gràcies al sentit de poble i de comunitat demostrat, del treball en equip en favor de la societat a la qual servim, les nostres illes inicien un camí d’esperança. Un camí que feim junts, de la mà, amb un pacte per reactivar l’economia aviat mentre posam la mirada llarga.”

Aquestes mesures pretenen estimular la inversió i la generació de llocs de feina en el curt termini. I alhora, en el mitjà i llarg termini, dibuixar un model econòmic més divers, sòlid i sostenible, una societat més justa i solidària que no deixi ningú enrere.

S’estructura en ? eixos estratègics:

1️⃣ Ens comprometem amb la seguretat sanitària i el nostre Estat del Benestar: 800 professionals més, pla de xoc contra les llistes d’espera, més proves diagnòstiques, pla d’inversió per a un retorn segur a les classes i creació d’un miler de noves places per als nostres majors.
2️⃣ Ens comprometem amb les nostres empreses, autònoms i treballadors. Aportam liquiditat, ajudes directes, plans d’ocupació i formació que sumen 225M€ a curt termini i un total de 800M€ els pròxims anys.
3⃣ Ens comprometem amb el nostre sector primari i l’economia circular. Amb 65M€, apostam per un model de consum basat en la proximitat i en el producte local. Més proper als productors, el camp i la mar i també més sostenible, amb menys residus i emissions.
4️⃣ i 5️⃣ Ens comprometem amb la indústria i el petit comerç. Potenciam sectors lligats al coneixement i la innovació; impulsam la producció de material sanitari a les IB; atraiem talent i inversions; donam ajuts al comerç emblemàtic; impulsam la modernització del comerç local.
6️⃣ Ens comprometem amb unes illes en blau i verd. S’ampliaran espais naturals i la protecció del medi ambient. Impulsam el Pacte per l’Aigua, el Pacte per l’Energia i l’estratègia marítima de les Illes Balears. Amb consells insulars, invertirem 645M€ els pròxims anys.
7️⃣ Ens comprometem amb la reactivació del turisme i el reforç de la qualitat. Desplegarem iniciatives per arribar nous segments, diversificar l’oferta i afavorir la innovació i la sostenibilitat del sector. Impulsarem programes de turisme social i la millora de la connectivitat.
8️⃣ Ens comprometem amb l’accés a l’habitatge i amb la millora de la mobilitat col·lectiva i sostenible. Amb consells insulars i ajuntaments, posarem a l’abast 45M€ per a la millora de l’eficiència energètica i del cicle de l’aigua a edificis i espais urbans.
9️⃣ Ens comprometem amb les indústries culturals i els creadors. Desplegam fons per fer front a despeses corrents i esdeveniments cancel·lats i ajudar al sector a digitalitzar-se, fer recerca, projectar-se a l’exterior o arribar a nous públics
? I finalment, ens comprometem amb una Administració Pública més àgil, eficient i moderna. Que redueixi tràmits i terminis per a prestacions i ajudes a ciutadans i empreses. També impulsarem la Llei dels consells insulars i una major projecció exterior de Balears davant la UE.

Signants del Pacte de Reactivació:⁣

– Consell de Mallorca⁣