La Junta Electoral ordena al Consell d’Eivissa retirar les informacions electoralistes denunciades pel PSOE. Exigim a Vicent Marí una disculpa pública per haver utilitzat la institució en favor dels interessos del Partit Popular.

La Junta Electoral de Zona ha ordenat al Consell Insular d’Eivissa la retirada en un termini de 24 hores de les informacions electoralistes que va publicar sobre la visita a les obres de la planta de Ca na Putxa, per incompliment de la Llei Electoral. L’ús electoralista de la institució per part del Partit Popular va provocar la denúncia de la FSE-PSOE, a qui la Junta Electoral ha donat la raó.

La FSE-PSOE exigeix a Vicent Marí que compleixi immediatament amb el requeriment i que faci una disculpa pública a la ciutadania per haver utilitzat de forma electoralista el Consell Insular d’Eivissa en favor dels interessos del PP. Un ús partidista de la institució totalment inacceptable i que no s’ha de tornar a repetir.

La FSE-PSOE va denunciar la setmana passada el caràcter electoralista de la visita a Ca na Putxa, ja que en finalitzar, el Consell Insular va emetre un comunicat, al qual li va donar difusió a través del web institucional i de les xarxes socials, referit a un suposat greuge a Eivissa per part del govern progressista de les Illes Balears.

La Llei Electoral prohibeix actuacions com aquesta en període electoral. Així, en un aclariment fet a petició dels partits polítics sobre la Instrucció 2/2011, en relació amb les visites a obres públiques que estan en execució, la Junta Electoral Central va concloure que en període electoral només estan permeses les visites a obres en curs que tenguin caràcter tècnic i comptin amb la finalitat d’inspeccionar l’estat de les obres d’acord amb el que disposa la legislació aplicable.

Aquest no va ser el cas de la visita a Ca na Putxa, ja que es va tractar, clarament, d’una visita política i, a més, amb manifestacions del conseller Vicent Roig totalment electoralistes: “Serem insistents en l’assumpte perquè a Mallorca el Govern ha col·laborat en obres similars”, va afirmar el conseller de Medi Ambient, qui després va donar-li la màxima difusió a través dels canals informatius del Consell Insular d’Eivissa, contravenint la legislació per ús electoralista de la institució, com va denunciar el PSOE.