PP i Vox volen privatitzar les pensions perquè és “un negoci rodó per a les financeres i lobbies econòmics”

La presidenta de la Comissió de Seguiment del Pacte de Toledo, la diputada socialista Mercè Perea, ha advertit avui a Eivissa dels riscos dels plantejaments del PP i Vox sobre el sistema públic de pensions i ha defensat les reformes impulsades pel Govern de Pedro Sánchez per garantir-ne la sostenibilitat financera i social. “Avui els pensionistes han d’estar tranquils. Les reformes que hem dut a terme al llarg d’aquests anys garanteixen aquesta sostenibilitat financera, no només per als pensionistes d’avui, sinó també per als joves que avui treballen i seran pensionistes en el futur”, ha afirmat.

Perea ha fet aquestes declaracions durant la reunió que ha mantingut amb la Plataforma de Pensionistes d’Eivissa, acompanyada de la diputada eivissenca i candidata del PSOE al Congrés, Milena Herrera, en una trobada per parlar de la defensa del sistema públic de pensions i de la necessitat de preservar els drets de les persones jubilades.

La presidenta de la Comissió de Seguiment del Pacte de Toledo ha expressat la seua enorme preocupació per les declaracions de dirigents de la dreta i la ultradreta que qüestionen la viabilitat del sistema, ja que l’única justificació possible són els interessos econòmics que hi ha darrere.

En aquest sentit, ha recordat que des de 2020 s’han aprovat més de cinc reformes del sistema de pensions, consensuades en el diàleg social i en el Pacte de Toledo. “Són unes reformes que garanteixen la sostenibilitat financera, garanteixen la sostenibilitat social, amb unes pensions dignes i suficients, i garanteixen el futur de les pensions”, ha explicat.

La diputada considera que darrere d’aquestes declaracions del PP i Vox, posant en dubte el futur de les pensions públiques, hi ha interessos econòmics vinculats a la privatització: “Si avui féssim números i veiéssim el que representa que les pensions públiques passin a ser pensions privades, veuríem que el negoci és rodó per a les financeres i aquests lobbies que tenim darrere empenyent perquè desapareguin les pensions públiques”, ha assenyalat.

“El sistema de pensions és una qüestió cabdal per a la cohesió social. Estem parlant dels esforços dels treballadors que han cotitzat amb el seu treball i el seu esforç laboral al llarg de tots aquests anys i amb els quals hem construït un sistema de protecció social que és envejat arreu del món”, ha afegit Perea.

Per això, ha reclamat que el debat sobre les pensions es fonamenti en propostes concretes i en la defensa dels drets adquirits. “Venim a generar confiança i seguretat amb la gent, que és a qui cal dir què és el que s’ha de fer davant les incerteses”, ha afirmat. Perea ha advertit igualment del risc que, després de les eleccions del 29 de novembre, es puguin impulsar canvis en el sistema “per la porta del darrere” que posin en perill els avanços aconseguits.

La pensió mitjana de jubilació ha augmentat 439 euros a Balears

Per la seua banda, Milena Herrera ha reivindicat l’increment de les pensions durant els governs de Pedro Sánchez i ha destacat que la pensió mitjana de jubilació a les Illes Balears ha passat de 1.015 euros mensuals el 2018 a 1.454 euros l’octubre de 2026. Això representa un augment de 439 euros mensuals, equivalent al 43%.

“En aquests vuit anys, les pensions a les nostres illes han pujat un 43%. Davant aquell 0,25% que ens pujava el Partit Popular, els pensionistes d’Eivissa reben ara més de 400 euros més del que rebien quan Pedro Sánchez va arribar al Govern”, ha destacat.

Milena Herrera ha defensat que la revalorització de les pensions d’acord amb l’IPC és una de les principals conquestes socials que cal preservar. “Defensar el sistema de pensions, defensar la revalorització conforme a l’IPC, és una qüestió clau que el PSOE defensarà amb tota la força d’aquí al 29 de novembre”, ha assegurat.

22.970 pensions a Eivissa i Formentera

Les dades d’octubre de 2026 situen en 21.803 el nombre de pensions registrades a Eivissa. Per municipis, se’n comptabilitzen 8.117 a Eivissa, 5.087 a Santa Eulària des Riu, 4.132 a Sant Antoni de Portmany, 3.594 a Sant Josep de sa Talaia i 873 a Sant Joan de Labritja.

A Formentera hi ha 1.167 pensions. En conjunt, les dos illes sumen 22.970 prestacions, i al conjunt de les Illes Balears un total de 212.151.

Mercè Perea, acompanyada de Milena Herrera i del secretari general de la FSE-PSOE, Vicent Roselló, farà aquesta tarda una xerrada a la seu de la Federació Socialista d’Eivissa amb el títol ‘Pel futur de les pensions’. És un acte obert al públic en general que començarà a les 17.30 hores.

Comments are closed