El grup municipal PSOE-Reinicia Sant Antoni proposarà al pròxim plenari un paquet d’estímul fiscal verd per tal de fomentar l’autoconsum energètic. A més, preguntaran al ple per l’incompliment de l’ordre de tancament que té el ‘beach club’ que el dia d’avui encara funciona a la badia i proposaran un punt d’autoaprenentatge del català així com l’adequació de les voreres dels camins.

Els progressistes de Sant Antoni consideren que l’equip de govern de l’Ajuntament de Sant Antoni, liderat pel PP, Ciutadans i Proposta per Eivissa no ha aconseguit materialitzar per complet les mesures d’estímul econòmic al municipi. Per aquest motiu, presentarà al pròxim ple un paquet de mesures fiscals que a més, tenen l’objectiu de fomentar l’autoconsum d’energies renovables.

Segons Simón Planells, portaveu del grup municipal PSOE-Reinicia, “cal incentivar l’autoconsum d’energies renovables per dos motius, per motius de sostenibilitat ambiental i per motius econòmic. No hi ha millor moment per aprovar aquest canvi d’ordenança fiscal que ara, que l’economia entrarà en una etapa de recessió”.

El paquet d’estímul econòmic consisteix en una bonificació del 50% de la quota íntegra de l’impost sobre béns immobles en els quals s’ha instal·lat sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric d’energia provinents del sol així com una bonificació del 95% de la quota de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres en les quals s’incorporen sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar.

A més a més, en aquest ple, PSOE-Reinicia també preguntarà per la situació irregular d’un conegut ‘beach club’ del municipi. Asseguren que l’establiment té una ordre ferma de paralització i que en cas de no complir-la, no s’estaria actuant adequadament.

Per últim, el grup municipal també proposarà un punt d’autoaprenentatge del català a la biblioteca del municipi per fomentar l’aprenentatge del català.