Tres anys després, Triguero continua vivint dels titulars, promeses i mentint a la ciutadania

El PSOE acusa l’alcalde d’haver convertit l’Ajuntament d’Eivissa en una maquinària de propaganda mentre els grans problemes de la ciutat continuen sense resposta tres anys després de l’inici de la legislatura.

“Triguero governa millor els titulars que la ciutat.” Amb aquesta contundència la regidora socialista, Carmen Boned, resumeix el balanç que fa el PSOE després de les entrevistes concedides aquest cap de setmana per l’alcalde als diferents mitjans de comunicació.

Per a Boned, les entrevistes de Triguero no han estat un exercici de transparència ni de rendició de comptes davant la ciutadania. Han estat una operació de propaganda destinada a maquillar una gestió allunyada de la realitat que viu la ciutat d’Eivissa

“Tres anys després, Triguero continua governant de cara a la càmera i no de cara a la ciutadania. Ha convertit l’Ajuntament en una fàbrica de titulars, però Eivissa continua patint exactament els mateixos problemes que el primer dia. Quan un alcalde necessita explicar constantment el que farà és perquè no pot explicar el que ja ha fet.”

Per al PSOE, aquesta és la fotografia més fidel del govern del Partit Popular: un equip obsessionat amb construir un relat d’èxit mentre la ciutat continua esperant solucions i, tres anys després, les promeses continuen sent les mateixes

Les entrevistes concedides aquest cap de setmana deixen una conclusió evident: Triguero continua prometent exactament el mateix que prometia quan va arribar a l’alcaldia. Tot continua “en marxa”, tot està “previst”, tot arribarà “pròximament”. Però tres anys després, Triguero no ha fet res més que prometre.

“La gran obra política de Triguero durant aquests tres anys no és una ciutat millor. És la construcció d’un relat permanent per intentar convèncer la ciutadania que els problemes ja estan resolts quan la realitat diu exactament el contrari”, ha afirmat Boned.

Per al PSOE, el problema no és que l’alcalde sigui optimista, el problema és que el seu relat mai ha coincidit amb la realitat que viu la ciutadania.

Habitatge: el principal fracàs del mandat

La distància entre el discurs i la realitat és especialment evident en matèria d’habitatge. Mentre Triguero insisteix que el seu govern donarà resposta a l’emergència residencial amb centenars d’habitatges públics, per al PSOE, aquesta afirmació torna a generar unes expectatives que, tres anys després, encara no s’han traduït en resultats tangibles, a més de’insistir en sumar a la seva propaganda les iniciativas d’habitatge realizades per altres administracions.

La realitat és incontestable i és que cada vegada hi ha més joves que abandonen Eivissa perquè no poden emancipar-se, més treballadors rebutgen venir a l’illa perquè no troben un habitatge, més famílies destinen una part desproporcionada dels seus ingressos al lloguer i més ciutadans han perdut l’esperança que Triguero doni una resposta a curt termini.

“Cap entrevista reduirà el preu dels lloguers, ni cap vídeo institucional construirà els habitatges que encara no existeixen. Triguero es dedica a repetir anuncis fins que semblin realitats però els resultats són inexistents, ha afirmat Carmen Boned.

L’exemplaritat no és opcional

El PSOE també lamenta la manera com l’alcalde continua responent a les qüestions relacionades amb la polèmica urbanística vinculada al seu habitatge.
Lluny d’entendre que qui ocupa l’alcaldia està sotmès a un nivell més alt d’exigència pública, Triguero torna a presentar-se com una víctima després de descobrir-se la seva operación inmobiliaria especulativa a Can Misses.

Per als socialistes, aquesta actitud és incompatible amb el principi d’exemplaritat que ha d’acompanyar qualsevol càrrec públic. Triguero ha tingut l’oportunitat de ser transparent, de donar explicacions i de fer rendició de comptes, però ha preferit seguir mentint i intentar presentar-se com a víctima d’una conspiración que només existeix a la seva imaginació. Triguero es va comprar un local per convertir-lo en un pis sota una llei pensada per a la gent que necessita habitatge i que ell va intentar apropiar per fer négocie immobiliari i li ha sortit malament. Tothom ho ha vist i ningú creu les seves excuses.

Una ciutat molt diferent de la que descriu l’alcalde

La mateixa desconnexió amb la realitat es posa de manifest quan Triguero parla de la neteja i de l’estat de la ciutat. Mentre l’alcalde dibuixa una Eivissa que avança sense aturar, la realitat que traslladen cada dia els veïns és molt diferent: carrers bruts, contenidors desbordats, males olors, mobiliari urbà deteriorat i barris que han de mobilitzar-se per evitar els projectes desproporcionats que improvisa Triguero. Es continua pagant, i ara més que mai, una taxa de fems que en campanya va prometre eliminar , una de les grans mentides de Triguero.

“El problema no és el que denuncien els veïns. El problema és que l’alcalde ha deixat d’escoltar-los. Triguero dedica més temps a explicar en vídeos d’autobombo que tot va bé més que a solucionar problemes i per això considerem que ha perdut totalment el contacte amb la realitat i que no hi ha ningú al volant de la gestió de la ciutat’, ha afirmat Carmen Boned.

Tres anys sense assumir ni una sola responsabilitat.

En les seves declaracions públiques, també s’evidencia una constant que ha marcat tota la legislatura: la incapacitat absoluta de Triguero per assumir responsabilitats polítiques.

En tres anys de mandat no ha estat capaç de reconèixer públicament ni un sol error. Quan alguna cosa no funciona, sempre hi ha un altre responsable: els governs anteriors, altres administracions, la burocràcia o la manca de competències. Qualsevol explicació serveix abans que reconèixer que moltes de les decisions que avui condicionen el futur de la ciutat depenen exclusivament del seu govern.

“Triguero no assumeix errors, i n’ha fet molts al llarg d’aquests darrers anys. La supèrbia mai no ha estat una bona manera de governar una ciutat”, ha assenyalat Boned.

Molts anuncis, pocs resultats.

El PSOE considera que el mandat de Triguero quedarà marcat per una manera de governar basada en l’anunci permanent. Les obres de l’E-10, el futur del Mercat Nou, la reforma d’avinguda d’Espanya són projectes presentats repetidament com a grans transformacions de ciutat, però que continuen envoltats de retards, incerteses o manca de consens en el cas de les actuacions que tenia previst Triguero als barris.

El mateix passa amb la manca de neteja, per moltes ampliacions de pressupost municipal que s’hagin fet, la ciutat està més bruta que mai, amb pudor i una verdadera insalubritat als carrers.

Per als socialistes, aquesta és la millor demostració d’una manera de governar que prioritza els titulars per damunt dels resultats. La portaveu socialista ha resumit així el balanç dels tres primers anys de mandat: “El principal projecte polític de Triguero ha estat construir la seva pròpia imatge. Malauradament, mentre ell acumulava entrevistes, vídeos i fotografies, exprimint les xarxes institucionals pel seu profit personal I de partit, Eivissa acumulava problemes sense resoldre.”

Boned ha afegit que “la ciutadania està cansada de vorer a un alcalde centrat a explicar constantment en què farà en el futur. Triguero no ha pogut explicar encara què ha resolt durant aquest anys.

Boned ha explicat també que en relació a l’habitatge “és molt difícil demanar confiança quan la realitat continua expulsant joves, famílies i persones treballadores del mercat residencial mentre Triguero, l’alcalde que més cobra de les Balears, es fa un pis aprofitant-se d’una llei dirigida a persones que no poden accedir al Mercat residencial. Boned ha conclòs dient que “tres anys després, Triguero ja no pot continuar demanant paciència. Ara mateix no hi ha al Cetis un govern que escolti, que assumeixi responsabilitats i que governi amb fets,sinó un que governa nomès amb propaganda i amb anuncis.”

“Triguero va arribar prometent un canvi de ciutat i no cobrar la taxa de fems fins que la ciutat estigués neta. Tres anys després, continua demanant als ciutadans que el jutgin pels anuncis del futur perquè sap que és molt més difícil demanar que el jutgin pels resultats del present La propaganda pot intentar maquillar la realitat durant un temps, però no la transforma”,ha finalizat Bonet.

Comments are closed