El PSOE Menorca ha criticat el viatge del president del Consell Insular, Adolfo Vilafranca, a Brussel·les per tractar qüestions de migració irregular, una temàtica que, segons els socialistes, encara no representa una urgència per a Menorca. “En sis anys només han arribat dues pasteres a la nostra illa. Si aquesta és la prioritat del Consell, anam apanyats”, ha exclamat el secretari general del PSOE Menorca, Pepe Mercadal.
Els socialistes recorden que anar a Brussel·les és fonamentalquan es tracta de defensar temes clau per al futur de Menorca, ja que a les institucions europees es prenen decisions importants que afecten l’illa. “El problema no és el viatge, sinó que Vilafranca hagi anat a fer turisme polític amb diners públics en lloc de treballar pels interessos dels menorquins i menorquines”, ha lamentat Mercadal.
El PSOE considera que el president del Consell hauria pogut aprofitar el viatge per abordar qüestions més urgents per a Menorca relacionades amb el desenvolupament econòmic de l’illa, com ara:
- Reunir-se amb la direcció general de Competència perquè reformi el reglament de minimis que ofega les empreses industrials de Menorca
- Reunir-se amb el comissari europeu d’Habitatge per traslladar que la crisi d’habitatge és un problema d’abast europeu, i traslladar mesures pròpies de la institució insular per facilitar l’accés a un habitatge digne. I també perquè reguli el mercat d’habitatge
- O bé amb el comissari de Pesca, per exposar les queixes dels pescadors menorquins sobre unes quotes que consideren injustes
El PSOE Menorca denuncia que aquest desplaçament respon a una una instrucció directa de la presidenta Prohens, amb l’únic objectiu de “traslladar a Menorca el discurs xenòfob i populista del PP balear”. “Vilafranca ha anat a Brussel·les a fer-se la foto i seguir el guió de Prohens, no a fer feina per allò que realment preocupa els menorquins i menorquines. Un nou exemple de com Menorca és la sucursal de la presidenta del Govern”, ha afirmat Mercadal.