Amics i amigues,

Estem vivint moments d’incertesa a causa d’una pandèmia mundial, i des del Consell Insular feim feina dia a dia des del compromís per fer front als seus efectes, per impulsar la nostra economia i estar al costat dels que més ho necessiten.

Així, el benestar i la salut de menorquins i menorquines, juntament amb la reactivació socioeconòmica de Menorca, ha estat, és i serà la màxima prioritat en les polítiques que impulsem des de totes les administracions amb un objectiu comú: no deixar que ningú quedi enrere.

Mostra d’açò és el Pla Menorca COVID19 que, gràcies al treball coordinat entre administracions i a la reestructuració dels pressupostos, s’han dissenyat mesures per donar resposta a les urgències i primeres necessitats amb una inversió de més de 3,5 milions d’euros.

Aquest paradigma, però, no hagués estat possible sense l’esforç, perseverança i exemple que ha demostrat al llarg de tots aquests mesos la societat menorquina. Junts, som més forts!

Mesures econòmiques

Consell Insular de Menorca

Ajuntaments

• Increment de les partides d’emergència social
  • Reestructuracions dels pressupostos per fer front a les urgències i necessitats derivades de la crisi de la COVID19
  • Agilització de pagament de subvencions i serveis
  • Pla d’ajudes al sector cultural
  • Pla de comerços locals
  • Ajudes per a PIMES i autònoms
  • Flexibilització de pagaments i tributs
  • Ajuts a famílies
  • Suspensió del pagament d’activitats municipals i ocupacions de la via pública i modificació del calendari del contribuent.
  • Suspensió temporal d’autoritzacions i concessions d’activitats.
  • Modificació del calendari de recaptació de taxes i impostos.
  • Augment de l’atenció social, especialment als col·lectius amb més risc i vulnerables.

Enllaços d’interès

El Consell ha habilitat una web on es recullen les darreres notícies i actuacions relacionades amb la pandèmia:

Els diferents ajuntaments han habilitat espais web on es fan recomanacions i es recullen totes les mesures preses a nivell municipal:

Altres recursos d’interès:

En l’ambit del partit, podeu seguir la informació a:

Documents relacionats

Les Illes Balears en la nova normalitat

Des del 21 de juny, Menorca i la resta d’illes ja es troben en l’anomenada “Nova Normalitat“.

A continuació trobaràs tota la informació sobre què es pot fer i què no en la Nova normalitat a les Illes Balears i el règim sancionador per fer front als incompliments de les restriccions.

Reactivació econòmica i laboral

El Govern de les Illes Balears va aprovar un Decret Llei per impulsar l’economia, agilitzar l’administració i fomentar les inversions. Un primer paquet de mesures excepcionals i temporals per reactivar l’economia a l’arxipèlag i que recull les aportacions dels consells insulars, els ajuntaments, els partits polítics i les principals patronals i sindicats.

Consulta les novetats destacades a les nostres xarxes socials

No t’oblidis de seguir-nos per rebre les últimes notícies directament als teus murs. Gràcies per ajudar-nos a difondre.

Banner-web-covid19