El PSOE Menorca critica que el Consell Insular prioritzi el reforç de l’autobús exprés entre Maó i Ciutadella i elimini una línia regular amb aturada a tots els pobles

El partit exigeix el Consell Insular a reconsiderar la mesura i a cercar solucions que garanteixin la mobilitat dels menorquins i menorquines

El PSOE Menorca critica que amb el reforç del servei d’autobús exprés entre Maó i Ciutadella s’ha eliminat una de les connexions diàries que cobria la ruta de primera hora a tots els pobles de la nostra illa. Com a conseqüència d’aquesta mesura, les condicions de les persones que agafen l’únic autobús que s’atura a tots els pobles són precàries i no garanteixen una mobilitat segura i tranquil·la per a tots i totes, a més de provocar retards de fins a 20 minuts.

El partit defensa la importància d’oferir un servei de transport eficient i ràpid per als menorquins i menorquines, però critica que no s’ha de fer a costa de la connectivitat i l’accessibilitat a tots els pobles de l’illa. La decisió de prioritzar el bus exprés deixa als  residents dels altres pobles en una situació de desavantatge, dificultant la seva mobilitat i accés a serveis que han de ser essencials.

És fonamental que el Consell Insular de Menorca reconsideri aquesta decisió i cerqui solucions immediates que permetin mantenir la línia diària d’autobús que servia, cada matí, a tots els ciutadans i ciutadanes de Menorca, sense deixar a ningú enrere. La mobilitat i la connectivitat són drets fonamentals que han de ser garantits per part de les institucions, i el Consell s’ha de comprometre a donar una resposta al respecte.

Amb tot, el PSOE Menorca exigeix al Consell Insular a comprometre’s a trobar una solució per brindar un servei de transport públic amb les condicions garantides i accessible a tota l’illa.