El PSOE Menorca critica que el PP canvia les normes de joc per canviar el model urbanístic de Menorca

El secretari general del PSOE Menorca i diputat, Pepe Mercadal, i el diputat en el Parlament de les Illes Balears, Marc Pons, han denunciat avui en roda de premsa que les mesures urbanístiques previstes en el decret llei de projectes residencials estratègics que el dilluns vinent es vota en el Parlament suposaran un canvi de joc de les normes per canviar el model de Menorca. “Avui volem donar un toc d’atenció a la ciutadania de Menorca: el Partit Popular, en les institucions en les quals governa, està canviant les normes urbanístiques amb l’objectiu de desprotegir Menorca”, ha començat defensant Mercadal.

“Menorca és la que és gràcies al Pla Territorial Insular, el qual va contribuir a protegir àrees naturals, el sòl rústic, el camp i el sector primari i la costa. Tota aquesta protecció està ara en risc per culpa de lleis urbanístiques que ha impulsat el Govern de les Illes Balears i també per la modificació del PTI que està tramitant el Consell de Menorca”. En aquest sentit, el secretari general ha criticat que “el Partit Popular està fent tot el que sempre havia volgut fer: desprotegir Menorca a través d’una modificació del PTI que s’ha fet amb obscurantisme, sense participació política, social ni ciutadana”. A més, “no es tracta d’una modificació puntual sinó d’arrel i de canviar normes fonamentals”. 

Quant al decret llei de projectes residencials estratègics, el qual es vota el dilluns vinent, Mercadal ha dit que “canvia la forma de fer urbanisme a les nostres ciutats, i en el cas de Menorca, concretament a Maó i a Ciutadella. Una llei que passa per damunt de les competències dels ajuntaments i també del PTI”. Per tant, “el PP està dissenyant un model territorial i urbanístic que el PSOE no comparteix”. 

Per part seva, el diputat Marc Pons s’ha afegit a les paraules de Mercadal i ha denunciat ingerències directes del Govern de Marga Prohens damunt Menorca. Pons ha concretat que “aquesta normativa, la qual estava pensada únicament a la ciutat de Palma, es converteix, a través d’esmenes pactades entre PP i Vox, amb una llei que afectarà les quatre illes”. El socialista ha fet una crida a la responsabilitat d’ambdós partits i els ha demanat que no incloguin Menorca en el “caos urbanístic” que ells tenen. Per tant, “les esmenes haurien d’afectar només a Palma i no haurien de tenir conseqüències damunt la nostra illa”. 

Per altra banda, els socialistes han criticat que les esmenes d’aquest decret llei també preveuen que totes les Illes Balears quedin declarades com a zones d’emergència habitacional a fi de permetre habitatges en sòl rústic, i no per pujar el topall del preu del lloguer. “L’única via que entén la dreta per solucionar el problema de l’habitatge és continuar urbanitzant com si aquest fet contribuís a disminuir els preus dels habitatges. Una declaració que representa una falta de respecte. A més, amb aquesta normativa no es tindrà en compte el creixement màxim que per llei se li permet a Menorca i no es fixen quanties mínimes d’habitatge de protecció oficial. 

Tant Mercadal com Pons han coincidit en la idea que el “PSOE planifica des de l’autonomia municipal, d’acord amb les directrius del Pla Territorial, i no des d’invents en clau mallorquina que l’únic que persegueixen és obtenir guanys econòmics de determinats promotors immobiliaris, els quals acaben perjudicant la qualitat de vida dels residents”. 

Comments are closed