El PSOE Menorca presentarà en el Consell un reglament per fer efectiva la limitació d’entrada de vehicles a Menorca

El secretari general del PSOE Menorca, Pepe Mercadal, juntament amb la portaveu del PSOE al Consell de Menorca, Susana Mora, i el conseller, Josep Pastrana, han explicat que, amb l’impuls i la iniciativa del partit, amb col·laboració amb professionals tècnics i jurídics, presentaran en el Consell de Menorca el reglament que ha de fer efectiva la limitació de l’entrada de vehicles a l’illa. “Davant la inacció i el poc compromís del Partit Popular per resoldre els problemes dels menorquins i menorquines, el PSOE ha fet la feina i presentarà aquest reglament, previst en la Llei Menorca reserva de biosfera”. 

Mercadal ha començat explicant que “els darrers estius Menorca ha patit un excés de vehicles a les seves carreteres, especialment durant els mesos de juliol i agost, el qual ha tingut conseqüències negatives tant per a residents com per a visitants i ha repercutit en la seguretat viària i en el medi ambient”. Davant d’aquest context, “el límit de cotxes a Menorca és més necessari que mai i no podem esperar un estiu més a posar-lo en marxa”, ha defensat de forma contundent el socialista. “Un destí saturat”, ha afegit, “és un destí que perd qualitat”.

“La solució estructural d’aquest tema, però, és el transport públic”, ha afirmat. “S’ha de continuar fent feina per ampliar la xarxa de transport públic a fi que sigui adequada a la demanda de mobilitat que avui dia hi ha. Més transport públic significa, per tant, menys vehicles privats damunt la carretera. Mentrestant es continua fent feina per millorar la xarxa de transport públic, hem d’implementar una mesura complementària per adequar el nombre de vehicles a la capacitat de la nostra illa”.

A més, el secretari general ha criticat la inacció del Partit Popular en aquest sentit. “És desesperant que el govern de Vilafranca no hagi pres encara la decisió de limitar l’entrada de cotxes a Menorca quan va arribar al Consell, el 2023, amb una llei i un estudi de càrrega fets, només feia falta fer el reglament.  Dos anys després, com que ni tan sols han començat a redactar-lo, des del PSOE hem decidit fer-ho nosaltres mateixos i presentar una proposta que enceti la tramitació al Consell”. Mercadal ha recordat que la proposta de reglament que presentarà el PSOE “serà una primera proposta, una base sobre la qual debatre entre partits i, també, amb entitats socials i econòmiques de l’illa perquè segur que hi ha aspectes que podem millorar, però almenys tindrem un punt de partida. Amb aquest exercici d’oposició constructiva, feim la feina que hauria d’haver fet el govern del Consell”.

A més, han posat en evidència la incoherència d’argumentari en aquesta matèria. “Mentre el PP des Mercadal defensa que la seva voluntat no és dedicar recursos públics a fer efectiva aquesta mesura perquè volen esperar a conèixer el resultat del recurs presentat a Eivissa, l’equip de govern del PP al Consell sí que ha destinat recursos a fer un segon estudi de càrrega”. Els socialistes reconeixen “certa perplexitat” davant la poca claredat en la posició del Partit Popular a Menorca respecte a si fer efectiu o no el límit d’entrada de vehicles.

Comments are closed