El PSOE reclama al Govern balear i al Consell que assegurin la gratuïtat del transport públic a partir del 2026

El secretari general del PSOE Menorca, Pepe Mercadal, i el conseller Josep Pastrana han explicat aquest matí que el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular de Menorca han de ser les administracions que financin la gratuïtat del transport públic a l’illa, ja que són les competents en aquesta matèria. Mercadal ha criticat que “ambdues administracions s’han negat sempre a participar en aquest finançament, i ja és hora que es comprometin a fer-ho a partir de l’1 de gener de 2026”.

Mercadal ha recordat que, des de 2022, el servei d’autobús a Menorca és gratuït gràcies al finançament del Govern d’Espanya, que va posar en marxa aquesta mesura dins el marc de l’escut social per pal·liar els efectes econòmics de la guerra d’Ucraïna. Segons Mercadal, “aquesta iniciativa va provocar un augment exponencial d’usuaris i usuàries, multiplicant per vuit el nombre de persones que fan servir la xarxa de transport públic a l’illa”. La gratuïtat ha estat una de les claus que “ha fet funcionar el bus a Menorca” i, per tant, les institucions insular i autonòmica han de garantir-ne la continuïtat.

Per la seva banda, el conseller Josep Pastrana ha informat que aquesta proposta es traslladarà al pròxim ple del Consell de Menorca mitjançant una proposta d’acord. “Un dels punts principals, a més de reclamar al Govern balear i al Consell que assegurin la gratuïtat del transport públic, és atendre les demandes dels residents en la millora d’algunes línies que veuen reduïdes les seves freqüències en temporada baixa. A més, Pastrana ha avançat que també es proposarà implantar una freqüència de 30 minuts a la línia 60 del transport urbà de Ciutadella.

Comments are closed