El PSOE Menorca exigeix al Consell que desisteixi de la modificació del Reglament d’Usos Lingüístics

El pròxim ple del Consell de Menorca, el PSOE presenta una proposta d’acord que instar l’equip de govern a desistir de la modificació del Reglament d’Usos Lingüístics de la institució aprovada inicialment i a l’arxiu de l’expedient.

La proposta està motivada pel fet que s’han plantejat dubtes sobre el procediement que s’ha seguit, especialment tenint en compte la falta d’informes i tràmits perceptius, com el de la Universitat de les Illes Balears, el del Consell Consultiu, el de l’Institut Menorquí d’Estudis o el de la pròpia Comissió de Seguiment del Reglament i del Servei d’Assessorament Lingüístic del Consell.

El conseller Eduardo Robsy, que defensarà aquesta proposta, ha apuntat que “hauran passat més de 4 mesos des del fi del termini de persentació d’al·legacions a una modificació que ni és necessària, ni s’ha tramitat de forma adequada ni respon a cap necessitat urgent ni específica dels menorquins i menorquines”. De fet, ha criticat que “només respon a una motivació política que rebaixa la protecció del català com a llengua pròpia de Menorca i com a llengua preferent en l’ús administratiu”.

Cal recordar que es van presentar un total de 158 al·legacions entre entitats i particulars, totes elles contràries al redactat inicial proposat i a la tramitació. El socialista ha denunciat que “és probablement el major nombre d’al·legacions que rep l’aprovació d’un reglament insular. Per tant, alguna cosa no s’ha fet bé”.

Comments are closed