El PSIB-PSOE defensa habitatge, dignitat laboral i serveis públics per recuperar Calvià

La vicesecretària general del PSIB-PSOE, Rosario Sánchez i la secretària general de la Federació Socialista de Mallorca, Amanda Fernández, han visitat Calvià en una jornada de feina política i escolta activa juntament amb la secretària general de l’Agrupació Socialista de Calvià, Marta de Teba i la portaveu socialista a l’Ajuntament de Calvià, Nati Francés

La vicesecretària general del PSIB-PSOE, Rosario Sánchez i la secretària general de la Federació Socialista de Mallorca, Amanda Fernández, han visitat Calvià en una jornada de feina política i escolta activa juntament amb la secretària general de l’Agrupació Socialista de Calvià, Marta de Teba i la portaveu socialista a l’Ajuntament de Calvià, Nati Francés. Han aprofitat per reivindicar polítiques útils en matèria d’habitatge, serveis públics i drets laborals, i per reforçar l’alternativa progressista al municipi.

La visita s’ha emmarcat en la campanya ‘Triam lluitar a peu de carrer’ organitzada pel PSIB-PSOE i ha inclòs una visita als habitatges de protecció oficial de Santa Ponça i Magaluf, a les obres del passeig marítim de Magaluf, una trobada amb les presidentes de gent gran de Son Caliu i Galatzó, un dinar de feina amb l’executiva i el grup municipal a Son Ferrer, un cafè amb cambreres de pis i, finalment, l’assemblea de l’Agrupació Socialista de Calvià.

Durant la primera part de la jornada, la delegació socialista ha visitat les HPO de Santa Ponça i Magaluf per posar en valor les polítiques públiques d’habitatge impulsades pels governs progressistes i denunciar la paràlisi actual en aquesta matèria. Posteriorment, han visitat les obres del passeig marítim de Magaluf per reivindicar la reconversió turística iniciada el 2015 pels governs socialistes i defensar un model basat en la qualitat, la sostenibilitat i la convivència.

Amanda Fernández ha defensat que “Calvià necessita tornar a posar les persones al centre de l’acció política. El dret a l’habitatge no pot dependre del mercat ni de l’especulació; ha de dependre d’institucions valentes que construeixin, protegeixin i garanteixin que els joves i les famílies puguin continuar vivint al seu municipi”. Fernández ha afegit que “Magaluf és l’exemple que quan hi ha governs progressistes hi ha transformació real: vàrem començar una reconversió turística pensada per dignificar l’entorn, generar millor economia i construir futur per als residents”.

La visita també ha servit per escoltar la veu de la gent gran, amb una trobada amb les presidentes de les associacions de Son Caliu i Galatzó. El PSIB-PSOE ha volgut posar en valor el paper fonamental de la generació que va aixecar Calvià i ha reclamat l’obertura immediata del Centre de Dia de Palmanova, acabat des de fa temps i encara tancat.

En aquest sentit, Marta de Teba ha assegurat que “Calvià no pot donar l’esquena ni a la seva gent gran ni a les famílies que necessiten serveis públics dignes. Obrir el Centre de Dia de Palmanova i reforçar els serveis socials no és una opció, és una obligació”. La secretària general de l’Agrupació Socialista de Calvià ha remarcat també que “el nostre projecte neix del carrer, d’escoltar els veïnats i de transformar aquesta realitat en propostes concretes per recuperar Calvià”.

Per la seva banda, la portaveu socialista a l’Ajuntament de Calvià, Nati Francés, que ha participat en tota la jornada, ha defensat que “Calvià necessita un govern que torni a escoltar el carrer i a posar per davant les necessitats reals de la ciutadania: l’accés a l’habitatge, uns serveis públics dignes i unes condicions laborals justes”. Francés ha remarcat que “hem recorregut diferents realitats del municipi, des de l’habitatge públic fins a la situació de la gent gran i les cambreres de pis, i totes ens envien el mateix missatge: Calvià necessita més política útil, més proximitat i més compromís per recuperar el rumb”. Aquesta idea encaixa amb els eixos centrals de la visita: habitatge, serveis públics dignes i un model econòmic més just i sostenible.

La vicesecretària general del PSIB-PSOE, Rosario Sánchez, s’ha incorporat a la jornada amb un dinar de feina amb l’executiva i el grup municipal, centrat en la coordinació política i l’estratègia per consolidar un relat de proximitat, prioritzar l’habitatge i els serveis públics i continuar traslladant al projecte socialista les preocupacions reals de la ciutadania. A continuació, la delegació ha compartit un cafè amb cambreres de pis per visibilitzar la seva realitat laboral i denunciar que el turisme no es pot sostenir sobre la precarietat.

Rosario Sánchez ha afirmat que “no hi pot haver turisme de qualitat si es manté la precarietat de les treballadores que sostenen cada dia el sector. Dignificar les condicions laborals, combatre les externalitzacions abusives i protegir la salut laboral de les cambreres de pis és una qüestió de justícia social i de dignitat”. Sánchez ha insistit que “defensar els drets laborals també és defensar un model econòmic més just i més sostenible per a Calvià i per a les Illes Balears”.

La jornada ha finalitzat amb l’assemblea de l’Agrupació Socialista de Calvià, on s’ha traslladat a la militància un missatge de mobilització, esperança i confiança en el canvi. El PSIB-PSOE ha reivindicat que queda un any per consolidar una alternativa valenta, propera i preparada per recuperar Calvià, Mallorca i les Illes Balears amb més polítiques d’habitatge, més drets laborals i millors serveis públics.

Comments are closed