Galmés i Bestard segueixen amagant informació sobre com pensen cremar a Mallorca els fems d’Eivissa.

L’equip de govern PPVox al Consell de Mallorca degrada les iniciatives del Grup Socialista per evitar donar informació sobre el Pla pilot per a la incineració de fems d’Eivissa a Mallorca. La portaveu socialista Catalina Cladera lamenta el “maltractament a la ciutadania i a l’oposició per evitar donar informació”, a un mes de fer-se públic l’acord i després que el mateix Galmés evités donar cap detall en el passat Debat de Política General de Mallorca.

La Comissió Informativa del Consell de Mallorca tenia en el seu ordre del dia original dues iniciatives del Grup Socialista per provocar les intervencions públiques de Bestard i de Galmés en relació al Pla Pilot d’importació de fems d’Eivissa per a la seva incineració a Mallorca. Però just abans de la comissió, l’equip de Govern PPVox ha decidit eliminar aquestes dues interpel·lacions i traslladar-les a una irregular comissió extraordinària, amb l’excusa de problemes d’agenda del president i del vicepresident del Consell.

La realitat és que fa un mes que es va fer la petició per incloure aquests dos punts de l’ordre del dia, i les interaccions d’agenda es podrien haver evitat, ja que oferir informació a la ciutadania sobre els temes que afecten al medi ambient i a la sostenibilitat ambiental de Mallorca són “prioritaris” per damunt d’una agenda de representació. “El sr. Galmés s’ha posat agenda a posta per no haver de comparèixer; primer cala el cap i accepta les ordres de Prohens per cremar a Mallorca els fems d’Eivissa, i després no és capaç de donar la cara per explicar-lo”, ha afirmat Cladera.

La portaveu socialista ha denunciat que PPVox “està ocultant informació i dificultant la feina de l’oposició i a la ciutadania”. Des del moment de l’anunci del pla per portar fems d’Eivissa a Mallorca, els socialistes han demanat repetidament com es farà el trasllat, i quines conseqüències tindrà, la seva durada, els efectes sobre el medi ambient, a on s’abocaran les cendres resultants, o com afecta aquesta feina dins del procés en marxa pel tancament de dos dels forns de Son Reus, entre d’altres qüestions que no han estat explicades per cap dels responsables dels residus del Consell de Mallorca.

Cladera ha recordat també “l’engany” sobre la baixada de tarifes de tractament dels fems a Mallorca que propiciarà el tractament dels residus d’Eivissa. La socialista descarta que aportar 112 milions extres a la concessionària TIRME, 62 via romanent de tresoreria i els 50 pluriennals que ara anuncien com a compensació, suposa en realitat una subvenció pública que surt de les mateixes butxaques dels ciutadans. “Està per veure que amb tota aquesta aportació abaixin les tarifes, però si ho fan, no és a costa dels recursos dels ciutadans que es podrien usar per dotar altres serveis públics”.

“Si Galmés estigués orgullós de l’acord, ja hauria fet compareixences i rodes de premsa per a explicar-lo, però el que fa cada dia des de fa un mes és eludir totes les peticions que li fem, per la qual cosa hem d’entendre que en realitat ell tampoc està d’acord amb aquest acord”, un trasllat de residus que el conseller de Medi Ambient havia negat que es faria en diferents intervencions al ple del Consell i en declaracions públiques.

Comments are closed