Els Socialistes de Llucmajor denuncien l’exclusió de l’oposició a l’acte institucional de l’institut de Maioris, i la neteja exprés dels fems que s’acaramullen a la urbanització per la presència de Prohens.

El portaveu socialista a Llucmajor , Jaume J. Oliver i la regidora Elsa Herránz han denunciat la deslleialtat institucional de l’Ajuntament per no haver fet una convidada formal a tots els membres de la corporació, a l’acte de col·locació de la primera pedra del futur institut de Maioris. A més, en una situació de caos en el servei de recollida dels fems que afecta precisament aquesta i altres urbanitzacions de Llucmajor, els socialistes han trobat groller que la batlessa Lascolas hagi ordenat fer net únicament el tram de via que havia de visitar la presidenta de Govern, Marga Prohens, per assistir a aquest acte, deixant el conflicte sense resoldre i la resta de contenidors estibats de fems sense recollir, per a escarni dels residents.

“Aquest és el penúltim escàndol protagonitzat per l’alcaldessa de Llucmajor i la presidenta del Govern. Cap membre de l’oposició ha rebut una invitació formal per assistir a l’acte de col·locació de la primera pedra del futur Institut de Maioris” és la queixa que ha elevat el portaveu socialista a Llucmajor, Jaume J. Oliver.

L’acte, celebrat avui amb la presència exclusiva de membres afins a l’equip de govern, s’ha desenvolupat en una zona completament neta i polida, en contraposició a les muntanyes de fems que s’acaramullen en els contenidors de les urbanitzacions de Llucmajor des de fa setmanes, a causa de la incompetència de la batlessa del municipi, Xisca Lascolas. La resta d’urbanitzacions del municipi i el barri del Arenal continuen patint una situació crítica en matèria de neteja i manteniment.

“Maioris ha estat impecablement net, curiosament el dia i el lloc a on s’havia de fer aquest acte institucional amb la presència de Prohens, mentre la resta d’urbanitzacions i el barri del Arenal continuen enfangats en brutícia. Els residents conviuen amb una invasió de residus”, ha afegit la regidora Elsa Herránz.

Lascolas no ha tingut l’alçada per convidar la resta de la corporació a aquest acte, quan van ser “els socialistes el 2012 els qui van activar una recollida de signatures a Maioris per iniciar la demanda per la construcció del nou institut”. “No podem entendre que ni tan sols s’hagi convidat la resta de membres de la corporació municipal a un esdeveniment tan significatiu. ¿Per què? Perquè Maioris està net, i la resta… completament abandonada”, ha conclòs Oliver.

Els representants socialistes a Llucmajor exigeixen explicacions clares i responsabilitats davant la manca de protocol institucional, així com la implementació de mesures urgents per revertir l’estat de deixadesa que afecta bona part del municipi. “Si la manera que l’Ajuntament mantingui net tot Llucmajor és fer actes amb la presència de Prohens, potser que la convidin un parell de cops per setmana per tot el terme municipal”, ha afegit irònicament Oliver.

Comments are closed