El PSIB-PSOE acusa al PP de posar la seva estratègia política amb Vox per davant de les vides dels menors migrants a Mallorca, i apel·la a la signatura d’un Pacte d’Estat que respecti els Drets Humans.

El PSIB-PSOE ha denunciat la manca de voluntat política del PP i del Consell de Mallorca per garantir una resposta digna i coordinada davant l’arribada de nins, nines i adolescents migrants no acompanyats a Mallorca, que denota la “irresponsabilitat i manca de capacitat de gestió de les competències en matèria de menors”. Davant la necessitat de resposta humanitària, l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS) ha optat per enviar cartes als ajuntaments en demanda d’espais possibles per acolllir infants i adolescents no acompanyats. La secretària general del la Federació Socialista de Mallorca, Amanda Fernàndez, i la portaveu del Grup Socialista al Consell, Catallina Cladera, han acusat al PP de “traslladar la seva responsabilitat als ajuntaments, mentre que l’IMAS no te cap planificació al respecte, i renuncia a recursos europeus i estatals per conveniència política en els seu pactes amb Vox”.

Els ajuntaments de Mallorca governats pels socialistes han refermat el seu compromís per trobar de solucions per a l’acollida digna de menors migrants, davant la demanda d’espais que ha formulat l’IMAS recentment en cartes enviades a cada consistori. “La nostra resposta és contundent, volem atendre aquests infants, però reclamem que l’IMAS faci abans la seva feina de planificació”. La secretària general de la Federació Socialista de Mallorca, Amanda Fernàndez, ha afirmat que “el PP no ha fet absolutament res en dos anys de govern (en relació a les competències que exerceix en matèria de menors a Mallorca): ni mesures extraordinàries, ni inversions, ni assistència a les reunions de la Sectorial d’Infància de l’Estat. L’única acció ha estat fer-se fotos davant pasteres amb un somriure, mentre rebutgen acollir dos menors procedents de Canàries”.

Davant d’aquest fet, els Socialistes proposen la signatura d’un Pacte d’Estat que garanteixi l’atenció als menors migrants i els allunyi de la batalla política. Fernàndez ha criticat que de nou el PP criminalitzi els menors nouvinguts no acompanyats i els instrumentalitzi, remarcant que “els drets dels infants són els mateixos, vinguin d’on vinguin. No podem permetre que es criminalitzin els menors migrants mentre ningú va qüestionar la feina discreta que es va fer en matèria d’acollida d’infants des del Consell en legislatures anteriors”.

Fernàndez ha destacat que “els socialistes actuem amb mesures i recursos” davant del fenomen de la immigració, i ha citat com a exemples els espais habilitats per la recepció de persones nouvingudes a Eivissa i Formentera, i els que Delegació del Govern i Autoritat Portuària ja preparen al Port de Palma. Justament Fernàndez a al·ludit al “boicot” que el PP ha iniciat just en contra d’aquesta infraestructura a Palma per l’atenció de migrants i ho ha relacionat amb la presència avui de Feijóo a Formentera, per criticar el Govern de l’Estat i fer “política bruta utilitzant Balears com a plató per als seus interessos polítics”.

La secretària socialista s’ha preguntat “com és possible que el PP vulgui articular un discurs seriós sobre immigració, si en el Parlament han pactat els pressupostos amb Vox a canvi de no crear ni una sola plaça més d’acollida”, demostrant d’aquesta manera que assumeixen el discurs racista dels ultres per simple interès partidista, i per atiar les crítiques cap al Govern de l’Estat per aquest tema.

La portaveu del Grup Socialista al Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha criticat durament la gestió del president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés i el de l’IMAS, Guillermo Sánchez: “fan política institucional racista, instrumentalitzen els menors per interessos partidistes i demostren una incapacitat alarmant per dur a terme les seves competències. El Consell disposa de recursos propis, europeus i estatals, però ni en saben ni volen fer-ho”.

Cladera ha afegit que “és una vergonya que es deixin infants en tendes de campanya i que es rebutgi la creació de noves places d’acollida per pactar pressupostos amb Vox. No és un problema de capacitat, sinó de voluntat. El PP pacta amb qui no vol que vinguin”.

Els socialistes han reivindicat la feina dels batles i batlesses socialistes, que continuen atenent aquests infants amb solidaritat i responsabilitat.

Comments are closed