El Grup Socialista lamenta la manca de control del Consell de Mallorca damunt del servei d’Inspecció de Vehicles.

El departament de Territori i Mobilitat desconeix la xifra de vehicles que a Mallorca circulen sense haver passat l’obligatòria revisió de la ITV, i no exigeix a la concessionària complir amb el protocol d’atenció als usuaris en menys de 45 minuts per evitar coes innecessàries en un sistema de cita prèvia. A tot això se suma la precarietat dels treballadors de la concessionària, que han denunciat la vulneració dels seus drets laborals. El conseller del Grup Socialista, Joan Ferrer afirma que aquesta manca de control del Consell damunt la concessionària i el servei que presta a la ITV de Mallorca demostra “una manca de planificació total i una improvisació permanent” en la gestió de Rubio i Galmés.

El Consell de Mallorca desconeix quants de vehicles que havien de passar la ITV no ho han fet. Malgrat que el departament de Territori i Mobilitat te totes les competències en matèria d’inspecció de vehicles a Mallorca, els seus responsables afirmen desconèixer quants de vehicles que haurien de passar la ITV obligatòria no ho han fet a dia d’avui, i per tant es troben en situació precària davant de qualsevol eventualitat en el cas que segueixin circulant.

Aquesta ha estat la resposta que ha emès el departament a una sol·licitud d’informació emesa des del Grup Socialista, davant la sospita que el Consell ha dimitit de la seva obligació de controlar el servei que presta la concessionària del servei ITEVEBASA. Així, la manca de control es demostra en què davant les repetides queixes i denúncies d’usuaris per les demores en l’atenció de les revisions, el Consell no ha iniciat ni un sol expedient sancionador davant la concessionària, com així estipula el contracte de concessió en el cas que les demores de les cues superin els 45 minuts.

“Desconeixem exactament què està passant dins les estacions d’ITV perquè o bé se’ns contesta tard o no veiem que s’actuï per preservar el dret dels ciutadans a evitar nombroses hores de coa o esperes innecessàries a la llista d’espera. I mentrestant el personal segueix reportant que la situació és insostenible” ha afirmat Ferrer. Segons fonts dels treballadors, l’empresa adjudicatària, aparentment fora del control del Consell, segueix aplicant una política contrària als drets dels treballadors. Això està provocant un degoteig constant de baixes d’operaris de les estacions que no aguanten la pressió. Davant les preguntes formulades pel Grup Socialista de com pensa el Consell donar servei a les estacions actuals i al projecte (encara fantasma) de l’estació de Campos, “la resposta que ens donen és que podran fer-ho. Però si ja són incapaços de dotar correctament les estacions actuals, encara més dubtós és les futures”.

Igualment la deixadesa és mescla amb l’opacitat en la gestió de Rubio al capdavant de les ITV’s de Mallorca. La petició d’accés a l’expedient de la pròrroga del servei de l’estació provisional de Magaluf va ser formulada pel Grup Socialista a finals de 2023. La resposta del Consell s’ha produït dos anys després, quan l’estació provisional ja fa un any que està desmantellada, després de l’entrada en servei de l’estació de Son Bugadelles a Calvià.

Precisament sobre aquesta nova estació, la cinquena ITV de Mallorca, el Consell ha denegat recentment la petició de visita de les instal·lacions que va demanar el Grup Socialista, formulada ja fa un any en el moment de la seva obertura, per cert produïda amb més d’un any de retard sobre la finalització de les obres licitades i executades durant la passada legislatura. “L’excusa que ens posen ara per denegar-nos una visita demanada fa un any, és que la estació ja està en marxa”, ha lamentat Ferrer, per qui aquesta opacitat no fa més que incrementar els dubtes en la gestió de la concessionària i en la manca de control del Consell de Mallorca.

El Grup Socialista ha anunciat noves accions per “saber què està passant a la ITV de Mallorca, per que aquest descontrol de gestió de Rubio i Galmés genera insatisfacció entre els usuaris que reben un mal servei del Consell”.

Comments are closed