El Grup Socialista denuncia que Galmés injecta altres 41 milions d’euros de romanents al contracte de TIRME per sostenir la seva promesa electoral de baixada de la tarifa de residus.

El Grup Socialista al Consell de Mallorca ha qualificat “d’inacceptable” i “inaudit” el nou moviment del president Llorenç Galmés en matèria de política de residus, després que el govern insular hagi decidit destinar 41 milions d’euros addicionals a l’empresa concessionària TIRME per poder sostenir la rebaixa del 10% de la tarifa de residus anunciada pel PP en campanya electoral. Aquesta nova aportació, que es presenta per urgència al ple ordinari de demà dimecres, se suma als 60 milions d’euros que Galmés ja va transferir a Tirme en els dos primers anys de legislatura, superant així els 100 milions d’euros entregats a la concessionària.

La portaveu socialista, Catalina Cladera, ha denunciat que “és inacceptable, és inaudit el que està fent el senyor Galmés en la gestió de la política de residus. Cladera ha remarcat que “més de 100 milions d’euros aquesta legislatura per engreixar el contracte insular de l’empresa que gestiona els residus de Mallorca demostren que el senyor Galmés no gestiona bé els comptes públics, els recursos públics ni la política de residus”.

La portaveu ha recordat que ni la importació dels fems d’Eivissa ni el conveni signat amb la presidenta Prohens per finançar aquest trasllat han estat suficients per fer realitat la rebaixa promesa. “Encara hi han d’injectar 41 milions més per poder complir la seva promesa electoral. És una gestió absolutament irresponsable”, ha afirmat.

Cladera ha insistit que aquests recursos públics podrien destinar-se a polítiques prioritàries per a Mallorca. “Aquests 100 milions d’euros se poden destinar a polítiques d’habitatge, de dependència, o per a la gent que no té una llar, per a la joventut, per a la cultura, per a la mobilitat sostenible, en definitiva per a moltíssims de temes i competències que són de Mallorca”, ha remarcat.

La portaveu socialista ha conclòs que “el senyor Galmés no gestiona bé els recursos públics, se creu que el Consell és el seu xibiu, com el senyor Bestard, i els socialistes ho trobem inacceptable. Aquesta manera d’engreixar el contracte de TIRME amb doblers públics és una falta de respecte als mallorquins i a les necessitats reals de l’illa”.

Comments are closed