El Grup Socialista denuncia que el Consell no ha tancat cap habitatge turístic il·legal i evidencia el fracàs de la legislatura de Galmés en matèria turística.


La consellera del Grup Socialista, Juana Maria Adrover acusa al titular de la cartera insular de Turisme, Guillem Ginard, de fer “propaganda buida” en anunciar avui unes xifres d’expedients que “no tenen cap credibilitat” i que no demostren cap acció decidida en contra de l’oferta d’allotjament il·legal a Mallorca. Adrover recorda que ni Ginard ni el seu antecessor, José Marcial Rodríguez han utilitzat realment les eines sancionadores que tenen a l’abast, i que permetrien perseguir més eficaçment l’oferta il·legal. Adrover ha qualificat de “frau de gestió” el fet que el Consell ja hagi renunciat a l’anunciada rebaixa de places turístiques a Mallorca.

El Grup Socialista al Consell de Mallorca ha reaccionat avui als anuncis del conseller de Turisme, Guillem Ginard, denunciant que, malgrat les xifres d’expedients que exhibeix en roda de premsa, “el Consell no ha aconseguit tancar ni un sol habitatge de lloguer turístic il·legal en tota la legislatura”. La consellera socialista Juana Maria Adrover ha afirmat que “perseguir el lloguer turístic il·legal no és obrir expedients, sinó aconseguir que l’activitat cessi”, i ha remarcat que el Consell “no ha acreditat cap actuació efectiva”.

Adrover ha recordat que Ginard presumeix d’haver dictat 54 ordres de cessament immediat, però ha exigit saber “quantes s’han complert i quantes s’han executat”, i ha denunciat que el Consell “no ha fet cap tancament cautelar, no ha imposat cap multa coercitiva i no ha enviat cap cas a Fiscalia”. Segons la consellera, “no estan utilitzant les eines que la normativa els dona”, fet que demostra que “el lloguer vacacional il·legal continua actuant de manera lliure i impunement”.

Adrover ha posat en context aquestes 54 ordres de cessament d’activitat que avui ha presentat Ginard, i les ha comparades amb la xifra de 15.000 habitatges de lloguer il·legal que el batle de Palma, Jaime Martínez, va declarar que hi havia només dins del municipi. “Les xifres que intenta vendre el Consell de Mallorca són ridícules”.

La representant socialista ha subratllat que aquesta inacció no és nova, sinó que ve de tota la legislatura: “Ginard es compara amb les xifres del seu antecessor, José Marcial Rodríguez, però això només evidencia la baixíssima activitat del Govern de Galmés en matèria turística”. Adrover ha afirmat que “la legislatura ha estat un fracàs també en turisme”, perquè “ni el conseller actual ni l’anterior han estat capaços de retirar oferta il·legal del carrer”. Un fracàs del qual avui se n’ha viscut una nova constació, en declarar Ginard que no creu probable una modificació del PIAT aquesta legislatura per ajudtar a la baixa la xifra màxima de places turístiques a Mallorca. Una rebaixa de places i una modificació del PIAT a la qual es va comprometre Galmés ja fa més de dos anys, però que com tantes altres, ha resultat un “nou frau en la gestió turística del Consell”, en paraules d’Adrover.

La consellera ha posat com a exemple les denúncies dels veïnats que fa anys que alerten d’habitatges turístics il·legals que continuen operant davant de ca seva: “si després d’anys de denúncies l’activitat continua, és evident que alguna cosa no funciona”. Ha afegit que la contradicció del Consell és encara més gran quan “diuen que volen contenir la pressió turística, però els visitants continuen augmentant -800.000 turistes més a Mallorca des de 2023 amb les xifres dels set primers mesos de l’any- i el mateix Consell continua posant places turístiques en circulació”, una contradicció que ha quedat acreditada inclús amb veus que surten del mateix sector hoteler.

Per Adrover, “Mallorca no necessita més expedients anunciats en roda de premsa, sinó menys oferta turística il·legal en funcionament”, i ha assenyalat directament el president del Consell, Llorenç Galmés, com a responsable de la manca de resultats: “El PP i Vox han convertit la persecució del lloguer turístic il·legal en propaganda, però no en gestió”.

Comments are closed