
Agüi Lobo: “És una iniciativa treballada amb les famílies per donar resposta a una necessitat i permetre que aquestes persones puguin viure i desenvolupar-se al seu municipi”.
El ple de l’Ajuntament d’Alcúdia ha aprovat per unanimitat la moció presentada pel Grup Municipal Socialista per a la creació d’habitatges supervisats al municipi, destinats a persones amb discapacitat.
La secretària general de l’agrupació socialista d’Alcúdia i regidora, Agüi Lobo, ha valorat molt positivament aquesta aprovació, destacant que es tracta d’una iniciativa “preparada conjuntament amb famílies de persones amb discapacitat”.
Lobo ha explicat que amb aquesta moció es recullen les demandes de les famílies i les seves necessitats específiques i “ara és el moment” de fer-ho realitat. La regidora ha incidit en la importància d’aprofitar els habitatges existents perquè les persones que actualment s’han de desplaçar fora d’Alcúdia “puguin viure al seu municipi i tenir una vida el més normalitzada possible, amb les seves famílies i dins el seu hàbitat”.
L’exposició de motius de la moció assenyala que a Alcúdia hi ha més de 400 persones amb una discapacitat reconeguda superior al 33%. Moltes d’aquestes persones viuen amb pares d’edat avançada, una situació que genera molta angoixa sobre què passarà en el futur quan els progenitors faltin. Els habitatges supervisats, com a model defensat per la Convenció de l’ONU sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, són llars ordinàries situades al nucli urbà, on hi conviuen 3 o 4 persones amb el suport d’educadors i personal especialitzat, diferenciant-se així del model tradicional de residència. Amb aquesta aprovació, Alcúdia es vol equiparar a altres municipis de Mallorca, com Inca, Manacor i Calvià, que ja disposen d’aquest recurs.
Concretament, els acords adoptats en el ple gràcies a la proposta del PSIB-PSOE inclouen els punts següents:
• Instar l’Ajuntament d’Alcúdia a cedir o posar a disposició de l’IMAS / Consell de Mallorca habitatges de titularitat municipal perquè siguin convertits en habitatges supervisats per a persones amb discapacitat intel·lectual o física.
• Incloure una partida en el pressupost municipal del 2027 destinada a l’adaptació, accessibilitat i equipament d’aquests espais.
• Instar el Consell de Mallorca i el Govern de les Illes Balears (Conselleria de Famílies i Afers Socials) a finançar el servei de suport professional necessari, mitjançant el concert de places de la Xarxa d’Atenció a la Discapacitat.
• Crear una taula de treball, juntament amb entitats especialitzades del tercer sector, per tal de definir el model de gestió i establir quins seran els usuaris prioritaris del municipi.
• Adquirir el compromís per part de l’Ajuntament de reservar un 5% de les futures promocions d’habitatge públic per destinar-lo a pisos supervisats o habitatges inclusius.