El 75% de les factures pagades (uns 9 milions d’euros) per Ajuntament d’Alcúdia al 2024 van ser irregulars

Els socialistes d’Alcúdia han mostrat la seva indignació i disconformitat amb la gestió econòmica de l’Ajuntament d’Alcúdia

Els socialistes d’Alcúdia han votat en contra de l’Ajuntament d’Alcúdia després de l’informe emès per la interventora municipal on queda palès que el 75% de les factures que va pagar el Consistori l’any 2024 van ser irregulars.

El regidor socialista i secretari general de l’Agrupació, Joan Gaspar Vallori, ha explicat que “l’informe deixa clar les irregularitat de les comptes de l’Ajuntament, unes irregularitats que van a més. Hi ha un total descontrol en la gestió pressupostària de l’Ajuntament, un descontrol en el procediment administratiu i un descontrol en la contractació”.

Vallori ha criticat que “s’han fet convocatòries sense publicar al BOIB, no es fiscalitzen les subvencions i es paguen, no es mira si les entitats a les que es donen subvencions estan al corrent amb l’agència tributària. També hi ha un incompliment greu de la normativa laboral del Consorci de Pol·lentia”.

El regidor socialista ha fet incís en que “la gestió de l’Ajuntament d’Alcúdia es tan dolenta que, per primera vegada, l’Ajuntament té un Pla d’Ajust. Un Pla, que no compleix”.

A més, Vallori ha destacat que “entre el consorci i l’Ajuntament, s’han pagat 9 milions d’euros de forma irregular, això vol dir que 3 de cada 4 factures que es paguen, són de forma irregular. Per ser més concrets, tal i com diu l’informe, de 4714 factures, 3490 es paguen de forma irregular”.

En la seva intervenció al ple municipal, Vallori ha destacat les àrees que han pagat més doblers de forma irregular. Destaquen: l’àrea de Serveis i Manteniment amb 1.900. 000 €, l’àrea de Cultura amb 450.000€, l’àrea de Festes amb 877.000€, l’àrea d’Esports amb 454.000€, l’àrea de Policia amb 751.000€, l’àrea de Benestar Social amb 836.000€, l’àrea de Fires amb 450.000€, l’àrea d’Informàtica amb 370.000€, l’àrea d’Educació amb 876.000€, l’àrea de Sanitat amb 250.000€, l’àrea de Turisme amb 92.000€, gestió de batlia amb 170.000€, administració general amb 100.000€, obres pròpies amb 221.000€ o l’àrea de Medi Ambient amb 246.000€.

Després de desglossar aquestes xifres, el regidor socialista ha afegit que “totes ses àrees tenen, aquests són els imports més grans. De cada vegada els imports són més grans i de cada vegada hi ha més coses sense contracte”.

Pel que fa al consorci de Pol·lentia, 217.000€ s’han pagat de forma irregular, això implica que un 45% de les factures que es paguen, són de manera irregular, de 313 factures, 143.

Vallori ha conclòs que “per tots els motius citats anteriorment, el Grup Socialista a l’Ajuntament d’Alcúdia ha votat en contra de l’aprovació del compte general de 2024. De cada vegada hi ha més coses sense contracte que estan facturant, es firmen contractes sense crèdit. Tot això demostra una falta de planificació brutal i un incompliment de la llei per part de l’Ajuntament d’Alcúdia”.

Comments are closed