
Denuncia que malgrat que la Conselleria tenia coneixement de la situació de la granja de Llucmajor, fa un any, no s’ha actuat fins que no s’han publicat les fotos de denúncia
El portaveu adjunt del Grup Parlamentari Socialista, Marc Pons, ha demanat avui la dimissió immediata del director general d’Agricultura, perquè en un any ha tengut informes i prou informació sobre la situació de la macrogranja de Llucmajor, però tot i tenir el coneixement de la situació, no ha actuat en conseqüència.
Tot coincidint amb la tramitació de la llei de macrogranges demà al Parlament, que culmina demà amb la possibilitat de consolidar la construcció d’instal·lacions amb 165.000 gallines, Pons ha denunciat que han hagut de publicar-se imatges de l’estat de la granja de Llucmajor perquè la Conselleria actuàs, tot i tenir informació de la situació de fa un any.
Imatges de maltractament animal que “han resultat esser certes”, com han reconegut els mateixos tècnics de la Conselleria, i que a més han provocat que el Col·legi de Veterinaris hagi obert un expedient al veterinari d’aquesta macrogranja de Llucmajor per raons deontològiques. També s’ha constatat problemes de salmonel·la en els ous d’aquesta granja, un fet que ha obligat les grans superfícies a retirar de la venda els ous procedents d’aquesta granja.
Però la part més greu, segons ha indicat Pons, és que la Direcció General d’Agricultura tenia coneixement de tota aquesta situació, segons ha publicat avui eldiario.es, indicant que els tècnics de la Direcció General havien proposat mesures cautelars, entre les quals reduir en més de 100.000 el nombre de gallines d’aquesta instal·lació. Així i tot, malgrat que el director general n’era conscient i fins i tot va iniciar l’expedient per implantar mesures cautelars, al cap d’un mes “va alçar les mesures i la granja va continuar funcionant” sense restriccions, i ho ha fet sense cap informe tècnic que avalàs aquesta decisió, per poder permetre la comercialització d’ous. Un fet que Pons ha qualificat de “gravíssim”.
“Durant un any tenien informació dels riscos, i no s’ha aturat fins a la publicació de les imatges que ho han denunciat”, ha criticat Pons, però “ni el conseller ni el director general no ho han explicat”. A causa de ser un “perill per a la salut pública” a més d’un cas de maltractament animal i una pèssima imatge per a l’illa que està donant aquest cas, Marc Pons ha demanat la dimissió del director general d’Agricultura, a més de la clausura immediata de les instal·lacions i una compareixença del conseller en Plenari per donar-ne les explicacions oportunes.
La dimissió del director general es demana per “haver amagat la informació durant un any, i no haver aplicat les mesures cautelars necessàries que haguessin evitat situació en què ens trobam ara mateix”, un fet que suposa un “incompliment deliberat”.
Pel que fa al conseller, Marc Pons ha indicat que Simonet “ha d’explicar si hi ha connivència o no entre promotor i la direcció general d’Agricultura o si existeix una relació entre la negativa a autoritzar una macrogranja a Sineu” i la presumpta permissivitat en el funcionament de la granja Llucmajor.