
Marc Pons recrimina que el conseller Mateo va tenir en el Ple d’ahir nou preguntes, però en cap d’elles va donar resposta a les dificultats que tenen els ciutadans per accedir a un habitatge
El portaveu adjunt del Grup Socialista al Parlament, Marc Pons, ha advertit que la presidenta Prohens arriba al darrer debat de política general sense haver aportat cap solució a les demandes de la ciutadania, per la qual cosa només podrà retre comptes “de la seva inacció en el debat de Política General” que se celebra dimarts de la setmana que ve. Pons ha advertit que, ja en el darrer tram de legislatura, Prohens “no podrà donar mínimament resposta d’aquells principals problemes que tenen els ciutadans de les Illes Balears”, dels quals “l’habitatge és el primer de tots”, fet que posa en evidència que “estam davant una legislatura esgotada, sobre la que ja no podem esperar res més”.
A més de la manca de resposta a l’emergència habitacional, la presidenta tampoc ha sabut donar una resposta efectiva a la saturació turística: “veurem exactament el mateix. Una presidenta que ens ha dit que sí, que acceptava i reconeixia la diagnosi compartida per tothom què aquestes Illes estan saturades”. I després d’assegurar que es comprometia “des de la valentia a prendre mesures efectives”, tres anys i mig després “no n’ha pres cap”. De la mateixa manera, malgrat que va crear espais de diàleg específics com el Pacte per la Sostenibilitat, la veritat és que “ha acabat en no res, perquè no ha donat cap fruit”.
D’altra banda, Pons ha lamentat que en el ple celebrat ahir, el conseller Mateo va tenir l’ocasió de contestar fins a nou preguntes sobre habitatge, sobre les quals té les competències pròpies, sense que en cap cas es donés ni una sola resposta al nivell de preocupació de les dificultats que té la ciutadania de les Illes per poder accedir a un habitatge: “No vam poder escoltar cap mena de resposta cartera per explicar ni gestió al llarg d’aquests tres anys i mig, ni cap compromís de l’actual Govern per abordar la política d’habitatge”. Ben al contrari, “les seves decisions han servit per incrementar encara més els preus tant del lloguer com de la compravenda”.