El PSIB-PSOE alerta que amb els pressuposts per enguany “Vox doblega el PP, qui fa seves les tesis més dures de la ultradreta i crispa la convivència a les illes”

Marc Pons ha denunciat els retrocessos que suposen els comptes per enguany en matèries com la immigració, la llengua pròpia o la memòria democràtica, però també ha advertit d’allò que Prohens va prometre i no farà, com incrementar l’ITS.

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari Socialista, Marc Pons, ha alertat que Marga Prohens tendrà pressuposts “al preu d’abandonar qualsevol espai de centralitat i moderació, fent seves les tesis més dures de la ultradreta, debilitant la comunitat i crispant la convivència”.

Durant el debat de l’articulat dels pressuposts per enguany, el portaveu parlamentari adjunt ha lamentat que l’acord entre PP i Vox que farà possible l’aprovació dels pressuposts “està enfora del sentir general de la ciutadania, en el contingut i en les formes”.

Per al socialista, es tracta d’un acord amb el qual “Vox doblega al PP a les Illes Balears, obligant-lo a traspassar totes les línies vermelles, per travessar límits que van dir que mai travessarien, traint al seu electoral, transitant cap a la radicalitat i abandonant la moderació per mimetitzar-se amb l’ideari més dur de la ultradreta espanyola”.

Així mateix, Pons ha denunciat que “a les Illes Balears ja no hi ha diferències entre el PP i Vox, amb una simbiosi de dos partits que defensen els mateixos postulats radicals, amb uns pressuposts que destaquen pel servilisme del PP, per governar d’esquena a la ciutadania i que incrementaran la conflictivitat social”.

Pons ha posat de manifest que l’acord entre PP i Vox “destil·la xenofòbia, en el moment en què el Govern es nega a acollir infants immigrants i fa proves dentals; destil·la negacionisme climàtic, en el moment que el Govern rebutja el pacte verd europeu; destil·la sectarisme, en el moment que elimina ajudes a les entitats que defensen els valors que res tenen a veure amb l’extrema dreta; destil·la segregació a les aules per motius de llengua, forçant el castellà com a llengua vehicular; destil·la menyspreu cap al català quan el reneguen a la funció pública i destil·la obsessió per reescriure la història en el moment que es comprometen a derogar la llei de memòria democràtica”.

Amb l’aprovació de totes aquestes polítiques, Pons ha assegurat que “la paraula de la presidenta Prohens no val res”, pel fet que els pressuposts incorporen bona part de les 34 esmenes de Vox que es van votar per error el desembre i que van ser corregides gràcies als vots de l’esquerra. “Les mesures que fa 6 mesos eren, segons el mateix PP, una línia vermella infranquejable, un afront als valors democràtics, una manca de respecte als votants del PP i una imposició de l’interès particular per sobre de l’interès general, avui seran una realitat”, ha advertit el portaveu socialista.

A més a més, Pons també ha posat el focus en les mesures que sí que va anunciar Prohens en el debat de política general i que no apareixen als comptes que s’aprovaran, com l’increment de l’Impost del Turisme Sostenible, l’increment del cànon de sanejament per a grans consumidors i l’impost als vehicles que arriben de la península. “Cap d’aquests compromisos els trobarem en els pressuposts del 2025, per la qual cosa ens han tornat a mentir”.

Finalment, el portaveu adjunt ha criticat que, a més de la credibilitat de la presidenta, també es rompen els fràgils espais de confiança entre la dreta i l’esquerra en temes de comunitat. “La derogació de la llei de memòria democràtica, quan havíem pactat el seu manteniment, dinamita qualsevol possibilitat d’acord futur en aquesta legislatura”, ha augurat Pons.

Comments are closed