El PSIB-PSOE celebra l’aprovació definitiva dels Pressuposts Generals de l’Estat per al 2023 que incorporen la part fiscal del REB que beneficiarà 47.000 empreses i 71.000 autònoms de Balears

Cosme Bonet: “Per a les Illes són uns pressuposts històrics que donen resposta a una reivindicació feta al finançament de la nostra comunitat autònoma i que el Partit Popular no ha estat capaç de reconèixer”

El Ple del Senat ha aprovat definitivament la Llei General de Pressuposts de l’Estat per al 2023 que compten amb 485.986 milions d’euros per estar al costat de la gent, dels quals 3.971 milions d’euros aniran destinats a les Illes Balears. El senador per Mallorca, Cosme Bonet, ha celebrat aquesta aprovació, ja que “els comptes incorporen, per primera vegada, la part fiscal del règim especial per a les Illes Balears que beneficiarà 47.000 empreses i 71.000 autònoms de les illes”.

D’aquesta manera, Bonet ha exposat que “l’aprovació definitiva dels Pressuposts Generals de l’Estat són la demostració de l’estabilitat política del Govern de coalició progressista, i la millor notícia per a les classes mitjanes i treballadores del nostre país”, i hi ha afegit que “la gent espera dels seus governants que es centrin en les conseqüències econòmiques i socials generales per la guerra a Ucraïna a les que el Govern de l’Estat fa front amb les mesures contemplades als comptes”.

També, el senador ha incidit que “els Pressuposts Generals de l’Estat no han comptat amb el suport de les dretes, sols interessades en general renou mediàtic i oblidant els problemes de la ciutadania”. “El Partit Popular de les Illes Balears ni tan sols ha estat capaç de reconèixer la fita històrica que suposa el règim fiscal, que deixa en mal lloc el maltractament que sotmetre a Balears el govern del senyor Rajoy durant la seva etapa de govern”.

Cal recordar que els Pressuposts Generals de l’Estat per al 2023 enviaran a les Illes Balears prop de 4.000 milions d’euros, dels quals 621 milions es corresponen a inversions i 3.350 milions al sistema de finançament autonòmic, “un rècord absolut”, ha valorat Bonet. Finalment, aquests comptes recullen l’increment del 8,5% per als pensionistes que beneficiarà més de 211.000 persones a les Illes Balears, i també la pujada salarial del 3,5% per als treballadors públics, incloent-hi l’increment de l’1,5% per al 2022, una mesura que beneficiarà 60.000 treballadors públics de les Illes Balears.