El PSIB-PSOE considera que el nou Govern de Marga Prohens és igual d’incompetent però més radical

Iago Negueruela

Negueruela censura que es retiri la darrera defensora dels drets humans per posar un fan de Desokupa, i li retreu que mantengui un conseller sense competències i que costa  412.000 euros

El portaveu del Grup Parlamentari Socialista, Iago Negueruela, ha acusat la presidenta Prohens d’haver realitzat canvis en el Govern que “radicalitzen” i assumeixen els discursos d’odi de Vox, amb el nomenament del nou director general d’Immigració. “Un govern que es radicalitza”, i que no hauria acceptat l’exconsellera Cirer, “que defensava en el Parlament els drets de les persones migrants davant Vox i no hauria acceptat la criminalització de la immigració”. Deu esser la darrera democratacristiana que existia en el PP, un corrent que “ajudava a cohesionar i que mai assimilaria els discursos d’odi com els que fa Vox”.

“Els discursos d’odi de Vox els encapçala avui el nou director general d’immigració”, un policia nacional que ha fet declaracions “justificant els cursos de formació de Desokupa  i el discurs racista de Desokupa. l’hem escoltat en veu del nou director general que acaben de nomenar”. El PP assimila el discurs d’odi de Vox i el legitima. Dona més força als discursos d’odi que estam veient a Múrcia i a altres bandes, que fan un mal real a la convivència pacífica i democràtica.

A més, Negueruela ha criticat que els canvis realitzats també posen de manifest “la incompetència d’aquest Govern”, quan Prohens manté un conseller com Sáenz de San Pedro de forma injustificada: “Prohens no vol reconèixer que es va equivocar nomenant-lo com a número 2. Però el cert és que Sáenz de San Pedro costa a la ciutadania 412.000 euros per fer cada vegada menys polítiques”. El portaveu del grup socialista ha expressat que “crida l’atenció que quan es parla de gestió, Sáenz de San Pedro cada vegada gestiona menys, i l’única cosa que gestionarà són els fons europeus”.

A canvi, la consellera Cabrer ha nomenat com a director general “al que l’any passat va fer el nyap de la interinitat dels educadors. Vera se’l treu de sobre, i l’envia a Cabrer, que l’accepta al SOIB”. Per tant, “canvis de cares per continuar amb els mateixos nyaps”.

Comments are closed