El PSIB-PSOE reuneix més de 50 entitats socials obrir el debat sobre migració, front a la xenofòbia i la violència que generen PP i Vox

Omar Lamin: “Està en l’ADN del Partit Socialista el fet d’acompanyar la gent, i reivindicar que la societat civil és un dels moviments que aglutina necessitats i demandes de tots”

El PSIB-PSOE ha reunit avui a més de 50 entitats socials de les Illes Balears per abordar la situació de les persones migrants a les Illes Balears, amb l’horitzó posat del procés de regularització que ha obert del Govern de l’Estat, i que permetrà normalitzar la situació de més de 10.000 migrants residents actualment a les Illes.  El secretari de Nous drets, cooperació i migracions del PSIB-PSOE, Omar Lamin, ha indicat que aquest procés iniciat ara és “un fet transcendental, ja que permetrà que les persones migrades que viuen en aquesta terra, puguin avançar en drets”.

També ha explicat que la reunió amb més de 50 entitats de la societat civil permetrà continuar treballant en favor de les persones migrades que estan feina en la precarietat i l’economia submergida, i ara podran avançar en drets. Però més enllà, aquest avanç en drets suposa “avançar en prosperitat compartida, en justícia, dignitat i drets per a tothom. No és incompatible reivindicar i participar en progrés comú”.

Tot plegat, “enfront del pacte de la vergonya del PP de Marga Prohens i Vox, que han vingut a dinamitar els grans consensos d’aquesta terra, de la societat civil”, juntament amb les persones migrades. En aquest sentit, Lamin ha mostrat el “lideratge del PSIB-PSOE”, que una vegada més demostra que es troba en el seu ADN “estar al costat de la gent i reivindicant la societat civil com un dels moviments més importants que aglutina necessitats i demandes de tots”. “Per això celebram la regularització, 20 anys després, i que fa justícia amb la gent que està entre nosaltres i que volen desenvolupar un projecte de vida legítim”, ha conclòs el socialista.

Per la seva banda, Eva Cerdeiriña ha parlat en nom de la plataforma Balears Acollim, formada per una munió d’associacions i entitats que treballen de forma regular en temes relacionats amb la immigració, especialment “amb la integració de les persones migrants a la nostra Comunitat Autònoma”. En aquest context, la plataforma “saluda molt positivament aquest projecte, aquest decret a punt de publicar-se, que facilitarà la regularització d’entre 10.000 i 12.000 persones a les nostres illes”.

En la mateixa línia, Cerdeiriña ha recordat que aquest col·lectiu “ja està treballant en la nostra comunitat, són persones que solen estar en sectors bàsics i estructurals de la nostra economia, les quals tindran ara la possibilitat de cotitzar, de millorar la cotització a la Seguretat Social i milloren també la part fiscal”. Per tant, per al col·lectiu Balears Acollim, la regularització suposarà una major riquesa per a tot el país i per a la Comunitat autònoma: “No podem parlar d’una democràcia completa si no regularitzam les persones que ja són aquí i no atenem els seus drets laborals, polítics i socials”.

Davant aquest posicionament, Cerdeiriña ha criticat les mentides i els “bulos” que circulen: “Totes les faules que hi ha hagut arran del procés de regularització són totalment falses. És bo recordar que en època del govern d’Aznar hi va haver tres regularitzacions i, en cap moment en aquells moments, el Govern va parlar que el procés pogués actuar com a efecte crida o que això podria suposar una baixada de salaris en general. Però resulta sorprenent que ara, en aquests moments, el PP i altres partits d’extrema dreta tornin novament a treure aquests falsos arguments, aquestes mentides que en absolut són certes”. 

Al contrari: “Hi ha tota una sèrie d’estudis i anàlisis que mantenen que les regularitzacions de la població immigrant -una població que ja es troba treballant en el nostre país i que forma part del nostre teixit social- millora les finances, la salut i el mercat laboral. Per tant, no podem sinó aplaudir la regularització”, ha indicat.

Comments are closed