Informació pràctica i d’utilitat sobre el COVID19

En aquesta pàgina hi trobaràs informació pràctica i d’utilitat relacionada amb el COVID19, des d’un resum de les mesures aprovades per les diferents institucions per fer front a la crisi sanitària i les seves conseqüències, com enllaços a les pàgines oficials on hi trobaràs informació actualitzada per les administracions competents.

És responsabilitat de tots actuar amb calma i prudència, seguir en tot moment el que dictin les institucions i complir amb les mesures de protecció. Per això, és indispensable consultar els canals oficials i no contribuir a la propagació de notícies falses.

Gràcies per la teva col·laboració.

Pla de desconfinament

El Govern d’Espanya ha preparat un Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, integrat per 4 fases basades en indicadors sanitaris, l’àmbit d’aplicació de les quals serà, en el cas de les Illes Balears, cada una de illes que conformen l’arxipèlag.

Des del 21 de juny, Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera ja es troben en l’anomenada “Nova Normalitat“.

Cap a la reactivació econòmica i laboral

El Govern de les Illes Balears ha aprovat en Consell de Govern un Decret Llei per impulsar l’economia, agilitzar l’administració i fomentar les inversions. Un primer paquet de mesures excepcionals i temporals per reactivar l’economia a l’arxipèlag, fruit del diàleg social i que recull les aportacions dels consells insulars, els ajuntaments, els partits polítics i les principals patronals i sindicats.

Una bateria de mesures per protegir l’ocupació i reactivar l’economia, que preveu mobilitzar en els pròxims 18 mesos més de 3.500 milions d’euros i més de 31.000 llocs de feina a temps complet.

Acord social històric per protegir l’ocupació

El Govern de les Illes Balears i les principals patronals i sindicats han signat un gran pacte social per protegir 200.000 llocs de feina del sector serveis.

Consulta’n els detalls aquí o mirant el vídeo que hem preparat.

Tens dubtes?

El Govern de les Illes Balears ha habilitat una web especial COVID-19 que aglutina tota la informació relativa a aquesta crisi sanitària, on hi trobareu la següent informació:

• Informació sanitària
  • Ajudes per a empreses, treballadors i autònoms
  • Telèfons i correus electrònic per a consultes

També trobaràs la informació actualitzada a les xarxes socials institucionals

GOVERN DE LES ILLES BALEARS

Govern de les Illes Balears

@GOIB

CONSELLERIA DE SALUT

Conselleria Salut

@SalutGOIB

En vídeo: quines són les mesures més destacades?

Per als treballadors

Per a les empreses

Per als autònoms

Per garantir l’accés a l’habitatge

Per combatre la violència de gènere

Per no deixar ningú enrere

Per al sector cultural

Vols més informació per illes?

També hem publicat pàgines web especials amb la informació pràctica i d’utilitat específica per a les respectives illes, fent especial èmfasi en les mesures preses i les ajudes aprovades.

T’animam a consultar-les per conèixer amb més detall totes les ajudes a què tens dret.

Consulta les novetats destacades a les nostres xarxes socials

No t’oblidis de seguir-nos per rebre les últimes notícies directament als teus murs. Gràcies per ajudar-nos a difondre.