El PSIB-PSOE avisa: el reglament del taxi del Govern deixa oberta la porta a l’entrada massiva de vehicles VTC i romp l’equilibri del sector

Reunió sector taxi

Jaume Mateu denuncia que el reglament no garanteix que es puguin reduir les 10.000 sol·licituds de llicències que té el Govern, i que ja es començaran a tramitar per l’alçament de la moratòria

El secretari de Mobilitat i Territori del PSIB-PSOE, Jaume Mateu, ha advertit avui que el reglament del taxi que ha aprovat avui el Govern confirma els temors més grans que ja varen advertir els socialistes aquesta setmana, ja que el text presentat avui en Consell de Govern “no aborda el principal problema i la principal amenaça que té ara per ara el sector del taxi i les VTC locals”, que no és altra que “l’entrada massiva de llicències per part d’operadors externs”, que l’únic que volen és canviar les regles de joc en l’equilibri que funcionava fins ara entre taxis i VTC locals.

Mateu ha alertat que el reglament presentat pel Conseller de Mobilitat “deixa oberta la porta a la tramitació d’aquestes 10.000 llicències” amb uns criteris que poden ser raonables però “que no suposen cap barrera d’entrada real”. Malgrat els criteris de congestió de trànsit i els mediambientals, “com el mateix conseller ha reconegut, això pot suposar que es tramitin totes aquestes llicències” i que moltes d’elles s’atorguin i entrin en vigor.

Per tant, la proposta del Govern no dona cap tranquil·litat respecte a la garantia de l’equilibri entre taxis i VTC locals que hi havia fins ara, ans al contrari: “El que fa el reglament és obrir la porta a un canvi de model i de paradigma on empreses com Uber o Cabify tindran un marc per jugar i entrar a les illes Balears”, ha declarat Mateu. A més, ha criticat l’ambigüitat del conseller quan “no ha donat cap seguretat que la gran entrada de llicències sol·licitades que hi ha ara”, i que en el futur podria tornar-se a donar, “es limiti d’alguna manera”.

Finalment, el socialista ha recordat que el PSIB-PSOE ha estat treballant amb el sector per treballar un document de rang legal, que garanteixi de veritat els equilibris existents i reforci el model d’aquest servei públic a les Illes: “el PSIB-PSOE advoca per un canvi normatiu amb rang de llei, no de reglament, que permeti garantir l’equilibri entre taxis i VTC com havíem tingut fins ara”. El reglament del Govern de Prohens, tal com s’ha aprovat, “no dona solució a la gran incògnita que hi ha damunt la taula: l’entrada massiva de llicències per part de grans multinacionals. Això el que farà és trencar el sector i l’equilibri existent, posant en risc moltes petites empreses i autònoms que formen el teixit del taxi i de les VTC locals”, ha manifestat.

Comments are closed