
Pilar Costa critica que Prohens eviti donar explicacions sobre la posició del Govern a la proposta de finançament del Govern d’Espanya, i que situa les Illes Balears al capdavant
La diputada del Grup Socialista Pilar Costa ha anunciat avui que el PSIB-PSOE presentarà una esmena al decret de Projectes Estratègics del Govern perquè s’aprovi la pujada salarial dels funcionaris de la Comunitat, que no es va incloure en els pressuposts aprovats el juliol, per la qual cosa s’ha d’incloure en una nova normativa, que reculli aquest increment. El percentatge que proposa el grup socialista és de l’1,5%, d’acord amb el que va establir el Govern de l’Estat per a 2026.
Costa ha criticat que la mala gestió del PP ha provocat que en els pressuposts de 2025 aprovats el juliol no preveiés un increment salarial en cas que hi hagués pròrroga per a l’any 2026, com així ha succeït.
De la mateixa manera, Costa ha criticat que la presidenta Marga Prohens hagi eludit comparèixer en seu parlamentària per donar explicacions de la postura del Govern davant la proposta del nou model de finançament autonòmic del Govern d’Espanya. La diputada socialista ha lamentat que hagi de ser el vicepresident Antoni Costa qui donarà les explicacions i, en tot cas, ha demanat al Govern del PP “que negociï amb el Govern d’Espanya una proposta que situa les Illes dalt de tot en aquest nou sistema de finançament, com no hi havia estat mai”.
Per altra banda, la diputada socialista ha lamentat la postura del PP davant les propostes presentades ahir, que van esser rebutjades pels populars. En primer lloc, ha lamentat “la desatenció a la ciutadania de les Illes” quan el PP va votar en contra de l’increment de les pensions, que perjudicarà la gent major.
En segon lloc, ha qualificat “d’absolutament estrambòtic” que el PP hagi votat en contra de la gratuïtat del transport públic a les Illes Balears que, malgrat la postura dels populars, va tirar endavant. Davant aquesta postura que perjudica directament a la ciutadania, Costa ha qualificat que “tenim el pitjor PP de la història de les Illes Balears”, per les decisions que pren.
Finalment, Pilar Costa ha posat en valor la decisió de regular les persones migrants que es troben a Espanya des de fa almenys 5 mesos, per part del Govern de l’Estat, que suposa la primera regularització que es fa en 25 anys. Costa ha recordat que “tots els governs anteriors, fins i tot el PP d’Aznar” han aprovat regularitzacions, i ha negat la crítica de l’efecte crida que defensa el PP, perquè “moltes d’aquestes persones ja es troben entre nosaltres des de fa temps, i moltes d’elles es troben treballant en una economia submergida que no és la millor garantia” per a elles. “És una bona mesura perquè suposa donar seguretat jurídica a les persones migrants, que moltes vegades treballen en condicions irregulars, però també per a empresaris i empresàries que necessiten aquesta mà d’obra” per la qual cosa no només dona una seguretat jurídica des d’un punt de vista econòmic i laboral, sinó que també és important per la garantia de drets i dignitat que suposa, i que sempre ha defensat el Partit Socialista.