El PSIB-PSOE remarca l’èxit de la Conferència d’Europa on s’han pogut tractar temes com la justícia social, l’educació o la prohibició de les pràctiques no remunerades

Alícia Homs: “La Conferència ha estat un vertader exercici de participació ciutadana en el qual han participat uns 700.000 ciutadans”

Per al PSIB-PSOE la Conferència sobre el Futur d’Europa ha estat un èxit de participació ciutadana i que ha tingut com objectiu donar un nou impuls al projecte europeu després d’una dècada de crisis encadenades.

L’eurodiputada del PSIB-PSOE i membre del Plenari de la Conferència, Alícia Homs, destaca que “el document de conclusions que hem adoptat recull propostes que farien de la Unió Europea una entitat política més social, justa, autònoma, democràtica i ecològica”.

Els ciutadans i ciutadanes que han participat en la Conferència, afegeix Homs, “han arribat a aportar fins a 22.000 idees, que s’han concretat en un recull de propostes com la creació de l’Àrea d’Educació Europea, la prohibició de les pràctiques no remunerades o la possibilitat de lligar els salaris mínims de cada estat al cost de la vida”.

Les propostes que s’han aprovat en aquest darrer Plenari estan basades en les recomanacions dels panells ciutadans, les idees recollides a través de la plataforma digital de la Conferència, i els debats que s’han celebrat en els grups de treball del Plenari.

El PSIB-PSOE ha estat representat en el Plenari d’aquesta Conferència amb dos participants, per una banda, Alícia Homs, eurodiputada, i Pere Joan Pons, diputat al Congrés.

Pere Joan Pons afirma que “la Conferència sobre el Futur d’Europa ha estat una oportunitat per fomentar una Unió Europea més participativa on tots els Estats han participat i ara és el moment que els diferents Governs ho posin en pràctica”.