Els partits del Pacte reafirmen els compromisos del projecte progressista i acorden donar-los un nou impuls en el marc de les illes post pandèmia

Els partits polítics que formen el Pacte de Govern a les Illes Balears (PSIB-PSOE, Unides Podem i Més per Mallorca) han mantingut una reunió de seguiment dels Acords de Bellver en la qual han reafirmat els compromisos del projecte progressista i han acordat donar un nou impuls als acords signats atenent l’escenari post pandèmia.

Durant la trobada, que coincideix amb l’equador de la legislatura, les tres formacions que conformen l’executiu autonòmic han repassat el grau de compliment dels acords signats el juny de 2019 i han avaluat la manera com redirigir-los a la gestió en aquest nou context social, econòmic i laboral, tenint en compte que es varen prendre en un escenari previ a l’esclat de la pandèmia.

Així, els tres grups han coincidit en aportar una nova mirada als Acords de Bellver, de cara al present i al futur que ha dibuixat la pandèmia, i han defensat la gestió de la crisi sanitària, la qual ha prioritzat la salut de les persones, especialment la dels més vulnerables, i que, a la vegada, ha permès fer de les Illes Balears una destinació segura per poder reactivar l’economia amb la temporada turística.

D’altra banda, els tres partits també han mostrat el seu suport a la gestió de l’executiu autonòmic pel que fa al procés de vacunació, el qual ha permès tenir, a dia d’avui, el 63% de la població diana completament vacunada i quasi tres quartes parts dels ciutadans de les Illes Balears amb almanco una dosi.

Grup de feina per a l’impuls dels projectes estratègics

Pel que fa a l’escenari post pandèmia, les tres formacions han remarcat l’evident oportunitat que suposen els fons europeus, dels quals ja s’han preassignat a les Illes Balears prop de 800 milions d’euros -una xifra que encara podria augmentar.

Així, ha realçat el paper que aquests fons, com també els projectes considerats estratègics pel Govern de les Illes Balears, juguen en la recuperació i la resiliència de l’economia balear.

En aquest sentit, els tres partits del Pacte han acordat la creació d’un Grup de feina polític per harmonitzar els futurs projectes estratègics i aquells desenvolupats a partir de fons europeus en els Acords de Bellver, tot amb l’objectiu de reforçar-los.

Precisament, d’aquests fons europeus han destacat la seva capacitat de transformar i modernitzar les Illes Balears i fer virar el nostre model de societat cap a un model basat en l’economia del coneixement, la innovació i la sostenibilitat. Cal emfasitzar que els fons europeus s’han d’orientar a projectes que tenguin per objectiu el canvi de model econòmic cap a un de més divers i sostenible, la cohesió territorial i social i l’augment de la competitivitat.

Així mateix, han aplaudit la decisió del Govern de constituir la Comissió Interinsular del Pla Autonòmic d’Inversions per tal de consensuar amb els consells insulars i els municipis l’orientació final d’aquests recursos, tot amb la mirada posada a la necessària transformació del model econòmic de la nostra Comunitat Autònoma, per ajudar-nos a sortir com més aviat millor de la situació actual però també per dotar el llarg termini d’una visió totalment alineada amb Europa.